Blåbär

Godmorgon sunshines! Allt bra? Här är det bra, huvudvärken som kom med åskan igår verkar ha släppt. Tack och lov. Riktig spränghuvudvärk hade jag på kvällen och natten, svettades ihjäl nästan, men när åskan kom och regnet började ösa ner blev det behagligare temperatur. Trodde ett tag att jag var dömd och migränen var på väg, men den verkade jag sova bort, eller jag hoppas det! Inte haft det på så länge nu så hoppas slippa denna gången också.

Det blev en skön tripp till en sjö (den som jag tycker är OKEJ att bada i) igår med söta Jennie! Vi var båda rastlösa och ville ut lite, så vi åkte och badade. Som vanligt blev det en hel del skratt och prat om allt mellan himmel och jord. Känns så skönt att vi kommit varandra så nära! Att vi kan prata så lätt med varandra. Först åkte vi till ett enskilt ställe vid sjön, den är ganska stor, men det var lite folk där också så vi gick iväg en bit i skogen och badade från en sten. Det gick väl inte jättebra. Speciellt inte med min fiskrädsla. Haha. Jag var så fjantig, vågade knappt hoppa i, men tillslut tog vi några simtag faktiskt, så när jag simmade tillbaka in så simmade jag såklart in i en sten, hade väl för brottom upp antar jag, så skrapade mig lite. Inget allvarligt som tur var! :) Sedan skulle vi bada dit vi först kom, trots att det var lite folk där, men då bodde det en del abborrar precis där vi skulle bada, och dem var minsann inte rädda! Och inte pyttesmå heller (okej, inte jättestora heller men ändå..). Så vi plaskade lite där och sedan bestämde vi oss för att åka till badbryggan där alla håller till. Där var vi i säkert en halvtimma, hur skönt som helst. Där finns ju miljarder barn som skrämmer iväg fiskarna så då är jag inte lika rädd. Dök även, hör och häpna, det har jag inte gjort på ett antal år när jag tänker tillbaka? Men det är väl som att lära sig cykla, sånt sitter alltid i! Men det blev en skön tripp iallafall, och är glad att vi gjorde det för just nu öser regnet ner utanför, så bad idag ser det inte ut att kunna bli. Men, regn betyder inne-väder, och även fixar-väder! Japp, nu ska här slipas och tvättas i tak, så vi kan bli klara med renoveringsprojekt nr1! Ska bli skoj, är riktigt taggad för lite inne-pyssel idag.

Nu, snart druckit mitt morgon-vatten (märker ni hur duktig jag blivit?) och då dags att göra frukost. Köpte en god liten melon igår, som kommer få pryda min gröt idag! mums. Gott med omväxling! Och, by the way, det finns massvis med blåbär ute redan! Och mina från förra året tog slut precis häromdagen, så det kunde inte vara lägligare att de redan kommit. Så en tripp ut i skogen får det allt bli relativt snart, behöver ju gå ut ett par gånger nu i sensommar för att bygga upp mitt blåbärsförråd så jag har över vintern/våren :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för en underbar dag , hoppas vi kan göra om det nån gång :)

2010-07-13 @ 12:06:46
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0