Hemma i renoveringsröran

Igår eftermiddag kom jag hem igen från en härlig tripp i Dalsland. Vi har haft bra väder, och hittat på en del skojigheter men roligast var nog ändå att få umgås lite med farmor och Bruno! Kändes lite som när man var liten, speciellt vid frukosten... Varför är det så gott att äta frukost hos någon annan? Har alltid undrat det.. Men, vi har iallafall varit i Vita Sannar (ja det heter så för er som tror det heter Vita Sandar, från början hette det Vita Sannar). Där skulle vi sola och bada tänkte vi, för det var kanonfint väder. Jovisst, solen brände gött när vi låg och solade, det är ju långgrunt i vattnet, så vi sa att vi går väl i och känner, vi vet ju att det alltid är väldigt kallt men med tanke på värmen som varit så trodde vi att vi iallafall skulle kunna doppa oss för jag är ju långt ifrån en badkruka och har badat i 13 grader i havet. OMG är det enda jag kan säga när vi gick i vattnet. Vi försökte pina oss en stund, lillen kom längst, upp till knäna, alltså det var så kallt så det gjorde ONT i fötterna rent ut sagt. Sådär som när man får huvudvärk, eller brainfreeze, precis så kändes det! Hur tusan klarar isvakarna bada? Eller, det var väl ungefär lika kallt kan jag tänka... haha! Så bad blev det alltså inte, men det var härligt ändå. Sedan var vi på auktion, det var lite trevligt men väldigt långtråkigt. De säljer ju såååå mycket skit, och så finns det typ en sak man blir intresserad av så tar det flera timmar innan den ska komma. Men men, det är kul att se hur mycket skit vissa köper på sig, och att vissa saker betalar de inte ens 10 kr för, medan andra saker kan gå för flera tusen kr... Ja, sånt förstår jag mig inte på! Men jag fick iallafall med mig två fina fat och en skål formad som ett hjärta vilka jag tänker använda till lite dekoration när vi är klara med renoveringen. Sedan fick jag även med mig en tomte-lykta och två tomte-krukor (jag vet att det är mitt i sommaren, men tio kronor för dessa var jag bara tvungen att ha!). Så nu finns några till i min samling. Igår åkte vi ut till deras gamla kvarter och deras gamla hus. Jättemysigt var det! Då kändes allt komplett, nu var jag liten igen. Och väldigt nostalgisk. Vi åt våfflor på Cafét farmor och Bruno hade när de bodde i huset, det ligger precis mitt över gatan. Det kändes precis som förr. När jag och lillen sa att det var så gott när de hade cafét, att vi sprang över hela tiden och åt våfflor, så sa farmor att de blev ruinerade de veckor vi var här och tjänade inte ett öre! haha! Men kul hade vi, och det är ett roligt minne vi kunde skratta gott åt. Så iallafall, vi har haft det underbart och det har verkligen känts som semester.

Nu är jag som sagt hemma igen, och det blir inte till att ta tag i renoveringen idag. Det står annat på schemat. Måste tvätta och diska och städa undan lite. R slutar ett på fredagar så han kommer hem tidigt, så vi får väl se hur vädret blir, det ser ut att spricka upp så kanske att man hittar på något senare. Vi får väl se! Nu ska jag avsluta mitt långa, tråkiga inlägg så får ni komma tillbaka snart igen, då jag förhoppningsvis har lite roligare saker att skriva :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Välkommen hem :)

2010-07-09 @ 11:39:38
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0