Njut av dagen

Idag vaknade jag klockan 6 av att klockan ringde. R skulle upp och jobba och jag hade lovat att köra honom snäll som jag är. När klockan ringde ångrade jag mig, men det gick bra, kunde somna om igen när jag kom hem och sov till halv tio. Då blir man sådär grusig i ögonen och allmänt seg, men jag kom upp för det är strålande väder ute och nu ska jag slänga i mig lite frukost strax och sedan ut och lägga mig i gräset och sola! Blir inget hav idag då pappa ska komma bort sen och slipa som jag nämnde igår, plus att jag ska ner och hämta upp mamma när hon slutat jobbet. På lördag ska vi eventuellt åka ner till Falkenberg och hälsa på mormor och Gert, i deras husvagn där de bor hela somrarna. Vid havet, skrea strand.... Ja ni hör ju själva, nu börjar det märkas att jag är ledig! :)

Idag mådde jag sådär underbart när jag vaknade, ni vet när man bara vill studsa upp och visa hela världen att man ler. Jag tror träningen sent igår kväll gjorde det, för Emma blev sen från jobbet så var hon tvungen att äta innan och då måste hon ju vila efter maten innan vi springer, så tiden gick och båda två var väldigt sega och tveksamma och tänkte skita i det. Men vi lyckades komma iväg strax efter nio, och köra riktigt skön intervall-träning där vi sprang 1 minut maxfart och gick 2 minuter. Så höll vi på och sammanlagt med uppvärmning så blev det ca 4 km vilket känns väldigt bra för att vara första intervallträningen! Man springer ju inte lika långt då, eftersom syftet med intervall är att öka syreupptagningsförmågan, så att konditionen blir bättre. Och jag blev förvånad över hur sjukt anfådd jag blev, har inte blivit så anfådd på flera år kändes det som! Sådär så man får ont i hela munnen nästan, och det var en känsla som gjorde att jag känner mig ännu mer taggad för att fortsätta med intervallerna. Sedan får vi väl lägga in lite backträning också, men nu på fredag ska vi ta långdistans och se om intervallen hjälpte, för vad vi hört så ska man tydligen känna skillnad efter första gången, så ska bli spännande! Vi kör nog en halvmil och mäter tiden för att se om den blir bättre än sist. Då sprang jag på 29 minuter, vilket känns bra med tanke på terrängen och det backiga spåret! :)

Nej, nu hör jag att mitt ägg kokar! Måste sätta på gröten. NJUT AV DAGEN! Ta till vara på alla stunder, le!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0