Här tar min fredag slut...

och klockan är halv tio. Känns perfekt att avsluta fredagen, sätta på solsidan, och vet att jag kommer somna innan det är slut men det gör absolut ingenting känner jag faktiskt just nu! Har precis kollat på filmen Precious. En väldigt stark, hemsk film. Men den är helt klart sevärd. Man får sig tankeställare när man ser sådana filmer, att man undrar hur folk kan klaga så mycket på sina liv, när man ser hur andra har det.. Det finns människor som lever så fruktansvärt, har det så tufft och jobbigt, så sitter vi här, med allt serverat, och kan med att gnälla över lite regn, snö, för mycket sol, lågkonjuktur m.m. m.m. listan kan ju göras hur lång som helst. Och där ute finns det faktiskt fortfarande unga flickor som könsstympas på ett brutalt sätt, våldtas av familjemedlemmar, tvingas bo på gatan eller inte ens har någon familj att vända sig till när man har problem eller bara vill dela ett minne med. Usch. Det är så tragiskt och jag önskar jag kunde hjälpa så många människor.. Därför har mina tankar det senaste lutat mer och mer åt att jag faktiskt på riktigt, skulle vilja åka ner som volontär till afrika eller något liknande. Jag har velat det i många år, men sen är det alltid saker som stoppat mig, men nu har jag börjat tänka ett steg längre, och känna att om jag vill göra något sånt så är det ju rätt tid nu, när jag fortfarande är ung, inte har familj eller så. Det skulle vara en så bra erfarenhet att ta med sig resten av livet sedan, och jag tror man har väldigt stor nytta av att göra en sådan sak! Så jag ska allt fundera starkt på hur jag vill göra, men först måste jag ju veta hur det blir med det tredje året och om jag får läsa det direkt eller inte :) Så det får ligga på is lite.

Nej, back to real life. Nu ska jag skutta i säng och nana! Sleep tight my friends. Upp och hoppa tidigt imorgon bitti för att iväg och yoga. Love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0