Im on!

Nu sitter jag här och har stillat min hunger med lite smoothie och två knäckemackor med keso. Ändå är jag fortfarande hungrig. Men får inte äta för mycket, ska ju som sagt på middag hos Carro vid sju, så det blev lite fel i mitt mat-schema idag :P Ibland blir jag arg på mig själv att jag har så bestämt mat-schema, men det passar ju mig så bra så det får fortsätta vara så så får jag väl gå extra hungig ett par timmar när jag ska på middag hos någon annan! :)

Yogan gick kanon idag! Jag märkte massa resultat efter alla dessa träningar idag. Yes! Jag fick ner både hälar och handflator i golvet när man ska sträcka på sig, och det är inte det lättaste om man inte är väldigt vig och rörlig i musklerna. Så nog ger det resultat alltid! Känns riktigt bra. Och träningsvärken försvann lite grann också, eller mjukades upp kanske är mer rätt ord. Och även halsontet fick jag en förklaring till, tack och lov. När jag borstade tänderna märkte jag vad det var som var fel, min dumma visdomstand.. Brukar få ont i halsen nämligen när visdomständerna spökar, och så var det i detta fallet. Och det är jag överlycklig för just nu! Tänk om jag hade börjat bli sjuk, missa massa träning nu när jag äntligen kommit igång med löpningen också. Ingen bra kombo alls! :)

Sitter just nu och diskuterar hur gammal man ser ut med Carro. Både hon och jag drabbas alltid av att få visa leg när vi är ute och inte bli trodda att vi faktiskt är över 20 år gamla. Jag har fått höra många gånger att jag ser ut att vara runt 16 år, men det av folk som bara ser mig och gissar ålder. Däremot blir det raka motsatsen när jag pratar med någon, och sedan ska man säga sin ålder så tror dem att man är mycket äldre, runt 25-26. Hm, knepigt värre det där! Mitt utseende är ungt och mitt inre gammalt.. Hur går det ihop? :) Men jag är glad, tänk vad ung jag ska se ut när jag blir äldre! *ler* Min mamma ser ju väldigt ung ut fortfarande, folk tror att vi är systrar många gånger. En gång för ett par år sedan, tror mamma var 42 år någonting, så skulle hon lämna blod på blodbussen. Då säger dem till henne att "tyvärr, man måste vara 18 för att få lämna blod". Haha! Hon trodde först tanten skojade med henne men när mamma berättade hur gammal hon var så fick hon till svar att hon var ändå för kort och vägde för lite för att få lämna! Så det kan bli. Det där med ålder är nog mest bara en siffra, tror inte man ska stirra sig blind på den faktiskt, utan det är bättre att ta personen för den han/hon är, och inte döma någon efter ålder! Det har jag lärt mig med åren iallafall, för det finns folk som är mycket äldre än mig som jag finner omogna med även sådana som är mycket yngre som jag tycker är väldigt mogna och passar mig. Så det varierar ju väldigt. Det är därför alla människor är unika! Så från och med nu ska jag sluta tänka så mycket på åldern, bättre att se till personen i helhet och vem personen faktiskt är. Inte sant? :)


Gammal vs. ung?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0