Mysväder

Ja, idag är det verkligen mysväder no1 ute! Det regnar och smattrar sådär mysigt på rutan och man känner att man helst av allt bara skulle vilja stanna inne hela dagen och krypa upp under en filt framför en film.. Men, jag kan inte sitta inne hela dagen, men som tur är så går jag lite efter mottot "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!" :) Så mina gummistövlar är sååå älskvärda en dag som denna! Tänk vad löjlig man var för bara ett par år sedan och tyckte att gummistövlar var det fulaste och töntigaste man kunde ta på sig i princip. Nu har det blivit mordernt. Den som skapade det modet måste blivit stenrik, men måste också varit sjukt smart! För jag menar, är det inte bara att skapa mode av sådant som egentligen är "nödvändiga" saker att ha på sig men som folk tycker är fult och löjligt? Och sen tycker jag dock att någon eller några enstaka personer kan ändra folks uppfattning vad det gäller olika kläder och skor, bara genom att säga att det är nytt mode. Jag har aldrig riktigt gått efter mode och har alltid haft min egna stil, för jag har svårt att börja tycka om saker som jag inte tyckt om innan. Dock har det ju hänt såklart, för med åren så förändras man ju och stilen ändras även hos en själv. Men ett stort exempel är dem jäkla foppa-tofflorna eller crockers som de också heter. Dem har jag lovat mig från första sekund jag såg dem (när man knappt visste vad tusan det var för något) att jag aldrig någonsin ska köpa. Och jag har hållt mitt ord. Alla får säga vad de vill, att de är sköna, bekväma och allt vad som sägs, men jag tycker att det är något utav det fulaste jag sett! Dem ser äckliga ut i mina ögon på något sätt. Vet inte hur jag ska förklara, men nej, usch, det är INTE min stil så långt ögat kan nå :)

När jag ser min nya header (som dock inte syns för mig i mozilla ännu?) så önskar jag att det var jag på den bilden just nu. Tänk att bara få sitta på en härlig strand, med turkost vatten och göra yoga ihop med vågornas brus. Att få andas och vara ett med luften och vinden. Att bara få vara och få känna naturen, livet, alldeles inpå kroppen, själen. Det där med yoga och meditation är något alldeles speciellt och det har kommit mig mycket varmt om hjärtat. Jag älskar att bara sätta mig ner, landa i nuet, och andas. Känna mig fullkomligt avslappnad och känna att jag har kontroll över situationen och livet. För när man stressar förbi alla dagar, som jag kan göra väldigt ofta, så är en stunds avkoppling så behövlig och bra. Och fördelen med att utöva yoga är att du sträcker på alla muskler, får en mycket bättre hållning och även tränar de inre musklerna och organen så att du ska ha en stark kropp inifrån. Det är svårt att förklara att du faktiskt tränar när du utövar yoga för någon som aldrig testat eller är skeptisk till det, men testar man ett par gånger så märker man skillnad väldigt fort. Det finns många övningar som jag vet att många gör vanligt i vardagen, som att sträcka ut på vissa sätt och så, och de vet inte ens om att det är en slags yoga-position! Men det är perfekt att använda sig av olika positioner och asanas (övningar) i vardagen! Ska se om jag kan slänga upp lite bra bilder på hur man gör enkla övningar, så ni får se! Kanske ni rentav redan gör vissa av övningarna utan att veta att det grundar sig i yogan? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0