Ny vecka, nya tag

Då var det måndag. Igen. Någon mer än jag som tycker dagarna, veckorna och månaderna bara rusar förbi? Känns inte alls som det var längesen det var nytt år och januari. Nu är det helt plötsligt slutet av mars strax.. Och snart påsk! Påsk förknippar jag med riktiga vårkänslor, jag och en kompis pratade om det häromdagen, om att vi kan bara minnas att det varit soligt och vår-varmt varje påsk om man ser tillbaka. Undra om det stämmer, eller om vi faktiskt bara minns de som varit varma och soliga? Visst, det är förmodligen det sistnämnda men jag får ändå en känsla av att påsken faktiskt brukar vara bra. Rätta mig om jag har fel!

Suttit och beskådat den fina blåa himlen, som de flesta mornar det senaste. Tänk vad lite sol och molnfri himmel kan göra med en! Man blir pigg (och jag har fått någon konstig sjukdom eftersom jag vaknar supertidigt varje dag.. Utan att ställa en klocka!) och glad. Jag önskar att fler människor kunde bli lite mer positiva, uppskatta det vi faktiskt har och framför allt, vara glad för andras skull! Jag vet att alla möter människor som mer lutar åt det negativa hållet, alltid ska komma med dumma kommentarer om det gått bra för någon annan eller gnälla över helt onödiga saker. Ett exempel är att så fruktansvärt många alltid ska klaga på vädret. Det spelar inte ens någon roll om det är soligt och varmt, för då kommer folk att klaga på att det är för varmt. Men när det regnar så hör man mycket dystra miner, och visst, jag håller med om att regn inte är det bästa vädret MEN istället för att gå runt och tänka negativa tankar om hur jobbigt det är så kan man tänka positivt och försöka se det positiva i det hela! Enligt mig är det den lättaste saken i världen, att vakna, se att det regnar, och tänka "Oj, vad mysigt med lite regn, nu kan man kura upp sig i soffan med en filt och lyssna på regnet mot rutan.." Istället för "Fyfan, så regnar det igen. Jävla skit väder! Åh vad jobbigt, nu är hela min dag förstörd!".
Kan ni se skillnaden? Det är bara två små tankar som kan förändra hela ens dag. Så sätt igång och tänk positiva tankar! Det gör skillnad, och folk i er omgivning kommer också att märka skillnad och de kommer också bli gladare utav ert positiva tänk! :)

Nu ska jag sluta babbla på om mina "djupa" tankar :) Back to reality en stund. Har en individuell skriftlig hemtenta kvar att göra, sen finjustera rapporten lite och när det är klart så har jag inget mer att göra tills praktiken börjar vecka tretton! Känns fantastiskt bra att jag lyckats ta mig igenom dessa tuffa månaderna med kriminologi. Ser fram emot praktiken jättemycket, och är övertygad om att de fem veckorna kommer springa förbi ännu fortare än vad det gjort hittills. Så dags att sätta igång och titta lite på vad jag ska få gjort idag, och inte sitta här och drömma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0