Oj, uppdatering mitt i allt..

.. Kaos! Eller, det är inte så extremt farligt som det låter, tack och lov! Har bara så himla mycket i skolan nu, suttit med tre rapportskrivningar samtidigt, som ska examineras muntligt nästa vecka. Då har vi fyra seminarium, på tre dagar. Hur är det möjligt att man kan trycka in så mycket på så få dagar? Jag hade inte varit det minsta nervös om dem hade tagit en sak för sig, men nu, nu ska vi ha olika grejer redan samma dag, så jag kommer förmodligen blanda ihop massa saker och göra fel! Det är två olika riskbedömningar, en för framtida våld och en för framtida partnervåld. Dessa ska vi kunna hålla isär på seminarierna, och vi har märkt bara vi pratat om dem att vi blandat ihop dem.. Hmm, hur ska detta gå? Som tur är så ska jag till Pernilla lördag-söndag och plugga massvis, så förhoppningsvis sätter det sig, någorlunda! För omexaminationen är inte förrän i slutet av Juni. Vägrar åka tillbaka till skolan då för att göra en omex. Det känns ju sådär faktiskt. Så det är bara att kämpa de sista dagarna här nu och hoppas på det bästa!

De senaste dagarna har jag funnit min nya energi igen. Den har legat i lä ett bra tag, faktiskt en månad eller två, tja, sen året startade nästan känns det som. Jag har varit väldigt glad och tyckt om all snö som kommit såklart, men det har med andra saker som gjort att min positiva energi legat nere för vila. Men nu känns det som den är påväg uppåt igen, så jag kanske kan börja känna mig som mig själv igen? Solen har lyst hela denna veckan, klarblå himmel och jag har vaknat vid åtta av mig själv, innan klockan ringt bara för att solen lyser in så härligt. Jag har drömt mig bort till sommaren flera gånger de senaste dagarna.. Drömt om havet, om grillning, om mysiga promenader, om uteserveringar och allt vad sommaren innebär.. Tänk, snart är vi faktiskt där! Det är inte så långt kvar som det kan kännas när man ser snö och minusgrader ute. Januari och Februari har försvunnit snabbt tycker jag, och mars-april lär gå lika fort, eftersom jag har min praktik hela april! Sen är vi där...
Underbara Maj!

Detta är i slottskogen en härlig vårdag. Oj, vad jag längtar dit!


Detta är en av de absolut bästa platserna på jorden, och denna synen är en av de absolut bästa; Klippor, sol, hav, människor som bara njuter och mår bra! Svensk sommar kan ju faktiskt vara underbar.. Inte sant? :)

Nej, nu får jag väl sluta drömma mig bort och komma tillbaka till verkligheten :) Ska städa lite, sedan prata med Pernilla och se vad vi ska plugga idag, sedan vill jag ut och ta en härlig promenad! Väntar på att frosten ska försvinna från träden, det är nog kallare ute idag... Men i solen är det varmt och man kan känna våren sakta, sakta... Nu drömmer jag igen. Ska försöka uppdatera lite bättre nu när jag fått positiv energi, för då har jag kanske lite roligare saker att skriva om och tipsa och dela med mig av! För nu är det kost och träning på hög nivå som gäller för min del.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0