Tidsomställning

Och nu har vi sommartid! Finally! Fast det var rätt jobbigt inatt, fick världens panik när jag kollade på klockan sista gången innan jag stängde av datorn och såg att den var 03.20. Va? Jag är aldrig vaken till halv fyra, inte ens i närheten, framför allt inte om jag inte festat. Något är fel. Men det var det ju också! Tiden hade ju ställts om, puuh :) Jag hade hur mysigt och trevligt som helst hos Carro igår. Tiden sprang iväg fortare än någonsin och innan vi visste ordet av så var klockan ett på natten. Och då hade vi inte rört oss en millimeter från stolarna i köket! Där satt vi från klockan sju till ett, med vissa kissepauser emellanåt. Vi hade så mycket roligt att prata om och som vanligt så pratar man massa gamla härliga minnen, varför gör man alltid det? Fast jag älskar det och minnen är ju något av det bästa man kan ha så för mig är det en pefekt kväll när man bara kan sitta och prata så i flera timmar med dem man älskar mest!

Jag vaknade vid halv elva idag, sommartid alltså. Hade lovat mig själv när jag la mig så sent att jag måste få vila ut. Så trots att jag vaknade innan halv elva så tvingade jag mig själv att somna om till tidigast halv elva, och när jag kollade klockan tjugo över tio så gick jag upp. Konstigt att jag blivit så extremt morgonpigg, eller, rättare sagt, så går jag upp även om jag är trött för vet att dels så blir jag bara ännu slöare hela dagen om jag ligger kvar för länge och dels så försvinner ju halva eller ibland hela dagen om man sover för länge och det tycker jag är riktigt jobbigt! Söndag och min sista vilodag innan jag ska till skolan imorgon för att sedan börja praktiken på tisdag. Och jag hade tur också för Elisabeth börjar strax efter åtta så kan förmodligen lifta med henne första dagen, det kunde inte bli bättre med tanke på mitt sjukt dåliga lokalsinne och jag skrev det till henne, att jag lär springa runt en timma som en yr höna och inte hitta! haha. Och det värsta av allt är att det är sant. Men jag skyller mitt dåliga lokalsinne på att jag är sämst i hela världen på höger och vänster... :)

Idag blir det att åka och hälsa på min älskade morbror. Sedan ska jag åka med hem till mamma och förhoppningsvis så blir det min premiär-grillning där idag! YAY! Dem grillade i fredags och pappa och lillen har grillat två gånger innan också, alla utan mig! Det är skandal. Så idag har dem inget att säga till om, jag vill ha grillat första dagen på sommartiden! :) Får väl se om det blir en löprunda idag också eller om vi tar det imorgon. Jag hoppas det blir idag men får väl se vad man hinner osv. Jag har fortfarande lite träningsvärk i vaderna så behöver träna bort den! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0