Uppdate efter helgen

Ja, jag har ju inte skrivit sen i lördags morse, så nu blir det en liten update om hur det var i lördags! Jag gick först bort till pappa och åt lite middag redan strax före fyra, eftersom vi skulle träffas vid åtta så skulle jag ju ha hunnit dö av hunger om jag inte hade ätit innan (jag måste äta regelbundet, annars blir jag dålig som jag kanske nämnt innan!). Så vi åt jättegod mat och drack lite gott vitt vin till, jag och pappa har blivit riktiga vindrickare så fort vi ses verkar det som? :) Sedan så satt vi på spotify och lyssnade på massa musik, b.la så visade han mig massa gammal musik som han lyssnade på när han var ung. Han blev chockad över att de flesta fanns med på spotify, och det blev jag med när jag såg att dem hette typ "grus i dojjan" och "fläsket brinner" eller vad det nu var.. haha! Men det är alltid lika roligt att vara hos min pappa, och vi skrattar alltid en hel del i varandras sällskap!
Efter detta så begav jag och Carro oss en sväng till söta Emelie, satt där och tjötade och jag flätade hennes hår innan vi skulle dra oss in till stan. Väl på restaurangen vi tänkt gå på, så får vi veta att det är fullbokat och många i kö så vi får kika efter något annat ställe att äta på. Det slutade på ett ställe som heter Södra Liden och ligger granne med PC. Det var helt okej, ett litet, mysigt ställe med bra priser på maten. De flesta åt oxfilé eftersom de hade något special-pris på den i lördags, men jag och Emma valde Skaldjurspasta, som var helt okej måste jag säga! :) Vi satt och snackade i flera timmar, och det kom tillbaka många gamla minnen som man glömt och vi hade hur roligt som helst! Men det var lite hemskt när Emma berättade att det faktiskt var 8 år sedan vi gick i sjuan, då gick det lixom upp för en på riktigt att det är verkligen längesedan vår "bästa" tonårstid var. Vi var alla överrens om att högstadiet lätt var den allra bästa tiden. Och det var den verkligen. Nåja, kvällen slutade vid tolv, då hade alla suttit och gäspat ikapp i ett par timmar redan, och insett att vi började bli gamla och tråkiga för det var bara tre av oss åtta som orkade gå ut och festa efteråt :)

Idag får vi se vad jag ska hitta på. Har funderat på lite olika, men måste få tvättat ordentligt så det blir väl att göra det strax så jag kommer igång. Måste skicka in en tenta också som ska vara inskickad idag, så jag inte glömmer av att göra det. Skriver kanske senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0