Uppe med tuppen

Det är lödag och jag är vaken tidigt som varje lördag. Det har blivit en rätt bra vana nu, jag vaknar av mig själv varje morgon innan klockan är åtta så snart kan jag nog sluta ställa klockan "om jag inte skulle vakna". :) Snart dags att åka och köra en timmes härlig yoga och det behövs idag kan jag säga. Träningsvärken i vaderna gjorde att jag var jättestel i dem imorse när jag gick upp, så ska bli perfekt att få sträcka ut dem ordentligt nu så träningsvärken ger med sig lite. Men gissa om det är skönt att ha lite träningsvärk! Då vet man att man tränat bra, och det är ju löpningen som gett mig träningsvärken så jag inser ju att jag verkligen måste fortsätta så att jag får tränat upp även vaderna ordentligt. Så förhoppningsvis blir det en ny löptur imorgon, idag räcker det med yoga för min del, för jag har nämligen ont i halsen på ena sidan när jag sväljer. Det vill inte ge med sig.. Men jag hoppas, och tror, att det är för att jag köpte flux igen och börjat använda, det är ju ganska starkt och jag har ett svagt minne att jag fick ont i halsen en annan gång när jag använde det också, det kan ju vara så att man råkar svälja ner lite utan att man vet om det. Så jag tror inte jag är påväg att bli sjuk, då brukar det inte kännas såhär. Då hade jag varit väldigt trött just nu och jag känner mig riktigt pigg. Så nej, ingen sjuk Cissi här inte, peppar, peppar!

Efter yogan blir det den vanliga promenaden hemåt på ca en halvtimme more or less. Sedan ska jag faktiskt lägga mig och vila, läsa lite i "vingklippt ängel" som jag lånade av Ellen så jag får läst klart den. Behöver vara utvilad till ikväll eftersom jag ska på tjejmiddag hos Carro med massa goa tjejer! Det bjuds på tacos och självklart marängschwiss! Vi är riktiga gottegrisar allihopa av oss tror jag... :) Så ska väl spela lite spel och bara ha det mysigt, och då gäller det att jag inte är trött redan innan för då vet jag hur det kommer sluta. Jag kommer sitta med ögon som går i kors och gäspningar som byter av varandra, haha! Och det vill nog ingen av oss att jag ska göra :) Nej, nu är det dags att borsta tänderna och fläta håret och lite sådär, sedan är det faktiskt tid att dra iväg!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Jennie

Så himla roligt att du har börjat uppdatera regelbundet nu :) Det gillar vi!!

2010-03-27 @ 12:48:51
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0