Hjärtan!

Tisdag idag och plugg står först på schemat. Nu är den sköna, roliga praktiken över och dags att ta tag i verkligheten och den jobbigaste uppsatsen hittills i mitt liv. B-uppsats. Tur att vi är tre som gör den ihop så man slipper leta artiklar och framför allt, läsa igenom dem helt själv... Jag hittade nog 16 stycken igår som jag ska orka ta mig igenom idag och se vilka som kan vara användbara och vilka som ska sållas bort. Tänk då att jag redan sållat bort nästan 100 stycken genom att bara läsa abstract... Suck! Jaja, när allt detta är klart så är det lite roligare, när man får börja skriva. Vår uppsats ska handla om Schizofreni och cannabis, frågeställningen är inte helt klar ännu, men det är väl tänkt att vi ska se om det finns ett särskilt samband mellan just dessa två och om cannabis kan påverka schizofreni på ett negativt sätt, vilket det idag är väldigt mycket forskning kring! Så det ska bli spännande.

Igår blev det träning efter en lat förra vecka! Känns i kroppen att jag latade mig, eller rättare sagt, var helt slut efter att jobba nya tider för mig, en kväll, en dag osv gör att jag somnar så fort jag går innanför dörren i princip... Jag har hela livet trott jag lider av en lätt form av narkolepsi, vad tror ni? ;-) Men det blir träning idag också, och kanske en promenad sen vid lunch också, är skönt att komma ut och ifrån datorn lite en stund när man sitter här och läser, och läser, och läser... På vetenskaplig engelska också vilket inte gör att hjärnan arbetar mindre direkt!

Har lite söta bilder jag ska slänga in från när mina hjärtan var här i helgen. Vi hade hur mysigt som helst och började fredagen med att spela lite Wii, sedan kollade vi först på Harry Potter och sedan Sällskapsresan 1 och väntade på att mamma och Mikael skulle komma hem och grilla åt oss! Så vid 20 grillade vi och sedan sprang in till tvn för att se talang och skratta lite till, sedan somnade lillan så gott och när jag sa att vi får borsta tänderna innan hon somnar ordentligt så sa hon att "på helgen måste jag inte borsta tänderna" och det tyckte vi lät väldigt konstigt men så blev ju tillägget "...om jag somnar i soffan...haha". På lördagen så var det inget vidare väder så vi höll oss i Älvängen och gick först runt och lekte som små barn allihop (alltså jag och mamma också!), och när vi inte ville gå en hinderbana efter massa lek så fick vi sagt till oss "Var inte så himla vuxna!" Och jag vill minsann inte höra dem orden, och inte mamma heller, så upp på hinderbanan kom även vi... Haha! Sedan köpte vi glass och gick hem och spela Wii innan tjejerna skulle åka. Nu ser jag ännu mer fram emot en varm härlig sommar med massa lek och bus och trevligheter.......! :-)


I vardagsrummet och ser på Talang och gosar i soffan!


Jag och Alice i biorummet och ser på film


Mina älskade små hjärtan! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0