Inspiration: FUNNEN

Heeej solstrålar! Allt väl? Här känns det superduper just nu. TROTS kass träningsperiod som varit. Solen skiner, graderna stiger för var dag och jag riktigt känner våren och sommaren gömma sig runt knuten.. Igår blev en dag på stan, självklart åt jag den godaste Chicken Fajitas du kan hitta i Göteborg - ett måste när man sitter på en uteservering för första gången på året. Kanske ska nämna att det var på Hard Rock Café, för er som blir nyfikna :) Ännu bättre blev dagen när jag på håll hörde indianer stå och spela panflöjt, då rusade mitt hjärta och jag bara kände att när jag väl kommer till Peru så kommer dem få slita i mig för att jag ska åka med hem igen!
Nu vet ni att bästa medicinen mot nästan allt är att vara ute och njuta av våren! Själv är jag ledig idag, det står att det ska bli 16 grader så jag funderar på att packa picknick-väska och dra iväg för att njuta av den friska luften hela dagen. Man får ju passa på. Ska försöka komma iväg på en riktig lång-promenad idag också, bäst att köra en sån först innan jag tar tag i löpningen, jag har varit för kass. Men det är bara att ta nya tag, det är aldrig för sent för förändring och några små bakåtsteg gör absolut ingenting, det vet ni va? Det är bara att kämpa på ännu hårdare så man kommer framåt igen. Så kommer det alltid fungera i livet, och de där bakåtstegen gör en faktiskt starkare tro det eller ej. Dem ger en erfarenheter som vi behöver för att kunna utvecklas och förändras som människor. Det är jätteviktigt att man har mål att kämpa mot - och man trillar alltid bak en bit ibland, det hör livet till. Så misströsta aldrig och känn er sämre pga. ett par steg bakåt, tänk på hur många steg framåt ni faktiskt tar hela tiden! Dem är ju många fler - och om dem inte är det kanske ni borde se över om ert mål är realistiskt och varför ni faller bakåt mer än framåt. (Jag vet att jag kan få det låta så enkelt MEN det är faktiskt inte så svårt som man kan tro! Jag lovar)

Snart är det dags att spendera lite helger och lediga dagar här... Falkenberg oh yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0