Långfredag som måste gå fort

Morrn på er gullisar! Hur har ni det? Här är allt bra. Ställde klockan på sju idag fastän jag inte börjar förrän halv tio, behöver komma upp i tid och samtidigt hinna göra en del saker innan jobbet så jag slipper känna stress efter jobbet. Är man en morgonmänniska så är man :)
Igår åkte jag ju iväg med finaste Em och kollade fotboll en sväng. Jag var inte ett dugg inne i matchen, är alltid roligare att kolla när det är mer folk man känner som spelar, igår var det inte det. Men det var mycket trevligt ändå, soligt och härligt tills den gick ner bakom berget och vi började frysa. Bara att bege sig hemåt med andra ord. Hemma slängde jag i en inpackning i håret, en sån med färg-pigment i så jag skulle ljusa upp mina slingor lite. Efter det satte jag igång mitt "nya projekt", haha, vaxning av benen! Är chockad över att jag inte alls fick ont när jag vaxade, det gick hur bra som helst. Alltså nu menar jag fick inte ont ALLS, och jag var livrädd i början för att jag minns att det gjorde ont sist jag gjorde det som var ett par år sen om jag minns rätt. Jag kanske bara har blivit ett proffs sådär över en natt? Eller så var det för jag grundade och gick igenom lite tips inför en bra vaxning. Tvättade benen noga innan, skrubbade dem, såg till att håret var 5 mm långt, det ska ju vara minst 5 mm långt för att man ska få med håren men samtidigt ska de helst inte vara mycket längre än 5 mm heller så jag tog fram trimmern, satte den på 6 mm och körde över benen - woilla! nu blev håret exakt 6 mm :) Tog det lugnt och sansat, det tog lååång tid, säkert en och en halv timma allt som allt men det var det helt klart värt! Jag kommer fortsätta med vaxningen nu tror jag, bort men rakhyvlar som förstör min hy så mycket. Vaxning i längden gör att hårtillväxten kan minska en del, men det bästa är ändå att det växer ut mycket mjukare hårstrån efter en vaxning än vad det gör efter rakning. Och behöver jag ens säga att det tar ett par veckor för håret att växa ut igen efter vaxning, till skillnad från rakning som håren kan komma tillbaks på en dag eller två om man har otur!
Brukar ni vaxa benen? Jag tänkte faktiskt vara fräck och ge mig på armhålorna snart också... Det är jag däremot liiiite mer rädd för! Någon som testat? Ni kommenterar verkligen aldrig, fastän jag ser att jag har en hel del besökare varje dag. Tråkmånsar! :)

Detta vax använde jag mig utav denna gång. Måste ge det ett riktigt bra betyg! Billigt också, 90:- och jag använde ca halva burken till båda benen, och då snålade jag inte med vaxet om man säger så. :)


Nej, nu är det dags för mig att sätta igång med morgonens sysslor innan jobbet kallar. Ha en fantastisk dag - jag tänker hoppas att denna långfredag ska gå fort, iallafall fram till sex så jag får åka hem från jobbet.. Härligt att man ser när man ska åka hem från jobbet redan innan man kommit dit! CIAO!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0