Skärtorsdag

Undra varför det heter så? Har aldrig brytt mig om att kolla upp det så jag får väl fortsätta undra.. :) Vilken dag! Det blir bara varmare och varmare för varje dag nu, och jag veeet att jag tjatar om vädret hela tiden, men är det inte helt underbart?! Idag är det svensk sommar hos oss, har gått i tofflor och kortärmat hela eftermiddagen utan att ens vara nära till att frysa. Fönstret nervevat på bilen. DÅ är det varmt ute, för jag är väldigt frusen av mig... :)
Är glad att jag kunde ta på mig sandaler idag, för gissa vad? Mina nya löparskor som jag promenerat i de två senaste dagarna har gett mig världens fetaste blåsa på ena hälen.. Kan inte ha skor som sitter över hälen, då kan jag inte gå. Fattar inte hur jag kunde få sån blåsa nu, fick inte det när jag använde skorna i början? Men men, det är väl bara att vänta med att ta på dem tills blåsan blivit bättre antar jag.. Suck! Tur att det är påskhelg och jag inte planerat några proffsiga löprundor de närmsta tre dagarna :) Är riktigt avundsjuk på alla som gått hem från jobbet idag och ska vara ledig fyra dagar, för mig blir det jobb imorgon också - 9.30-18. Sedan får jag vara lite ledig, lördag och söndag! Jobbar man i vården finns inget som heter röda dagar, det vet ni va? ;)
Sitter just nu och väntar på att min babe Em ska ringa och säga vart hennes buss är så jag kan hämta upp henne. Vi tänkte åka och kolla på fotboll ute i det underbara vädret och bara mysa! Det är detta jag längtat efter så länge nu, att bara kunna vara ute och umgås och göra massa saker - både viktiga och oviktiga. ÄNTLIGEN är tiden här. Oj vad jag ska njuta! Jag hoppas verkligen ni gör det också! Kanske lyckas ta ett kort eller två också, vem vet? ;) Nu ska iaf min älskade rosa keps på och jag göra mig iordning för att sticka. Ha en riktigt go skärtorsdag och ta en kall öl eller ett glas vin för mig också! Själv får man ju vänta till imorgon kväll och inte ens då kan det bli mer än ett glas isåfall, ska upp och köra bil 10 mil tidigt lördag morgon till min älskade farmor och farfar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0