Plastikkirurgerna

Godkväll i sommarregnet :) Här sitter jag under filt med datorn i knät och tvn på tv4+ där plastikkirurgerna är. Intressant program tycker jag, jag tycker det är häftigt vad man lärt sig göra med människan egentligen. Kunna ändra och forma och få andra människor mer nöjda med sig själva. Ni vet ju hur mycket jag förespråkar att man ska älska sig själv för den man är och vara nöjd över att man finns till och glad över allt som förgyller ens dagar såsom vänner, familj, arbete, bostad, inkomst m.m. MEN att det finns en möjlighet till att förändra sig på det sätt man vill om man verkligen behöver tycker jag är fantastiskt. Föds man med en skada som påverkar ens utseende tycker jag det är självklart att man ska få genomgå en operation utan att möta negativa blickar. Detta är ett ämne man kan diskutera i all evighet, jag är nog både för och emot plastikkirurgi och kan nog inte bestämma mig vilken sida jag står på mest. Det enda jag är helt säker på är att jag är för allas åsikter om det, alla som vill operera sig får gärna göra det - jag är inte den som kommer med fördomar eller elaka tankar pga någons vilja att förändra sig. Jag tror de flesta funderat på operationer någon gång under sitt liv, speciellt tjejer som har så extremt mycket utseende-krav på sig, tyvärr måste jag tillägga. Jag har många gånger suktat efter att göra en bröstförstoring, samtidigt som jag intalat mig själv att jag förmodligen inte skulle bli mycket lyckligare om jag gjorde en. Kanske ger det försmak och man vill bara göra mer? Hittar man en sak man vill förändra lär man hitta fler. Kan skapa en ond cirkel om man inte är jävligt sträng mot sig själv och älskar sig själv redan INNAN ingreppet. Det tror jag är det viktigaste. Jag är väldigt noga med min ansiktshudvård varje dag, tvätt, serum och krämer morgon och kväll varje dag - när jag närmar mig 25 så kommer jag gå över till anti-aging krämer eftersom det är lönlöst att börja med dem innan. Min hudvårdskonsult som gjort ansiktsbehandlingarna på mig sa att hon var avundsjuk på oss unga som fått möjligheten att börja ta hand om vår hud redan såhär tidigt i livet. Vi hinner förebygga och vi vet risker och bra saker för vår hy och vår kropp, vi har fler förutsättningar för att förhindra åldrande och grå hy - då tänker jag iallafall göra det som krävs för att förhindra så gott det går! :) Återigen ska jag göra lite reklam för Emma.S hudvårdsprodukter som jag är helt såld på, för tillfället känns det som jag aldrig vill byta! Har ju haft problem med att hitta rätt produkter i flera år, lagt jag vet inte huuuur mycket pengar på detta... Alla svindyra märken som sägs göra underverk - Fan heller. Reklam, reklam, reklam. Dyra märken har mer pengar och kan därmed göra ännu mer övertygande reklam. Nåja, nu är jag nöjd och det känns bra. Använder ni någon ni är nöjd med? Alla har ju olika hudtyper och trivs med olika krämer. Hm, snacka om långt inlägg ni fick nu - men ville bara dela med mig av lite tankar om att vi måste ta hand om oss själva både in och  ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0