Sommar = bloggtorka

Hellooooo! Här var det dött ja, ändå några tappra människor som kikar in här ser jag - därför jag tänkte jag får ta mig i kragen och skriva ett par rader. Här har ju sommaren kommit på allvar, långt över 20 grader, har varit soligt och fint hela långhelgen men igår kom åskan och idag är det regnigt men varmt. Dagar som dessa blir min vinter och jullängtan som bortblåsta och jag undrar om jag ens tänkt tanken på det någonsin för nu vill jag bara lapa sol, bli brun och ha skoj! :) Vädret får mer än gärna fortsätta såhär, det tar lång tid innan jag börjar klaga iallafall!
Jobbar en hel del nu, försöker tjäna in lite plus-tid så man slipper jaga timmar hela sommaren sen. Bara 1 och ½ vecka kvar tills min mini-semester på 2 veckor, ååååh vad jag längtar! Och hoppas ännu mer på att det kan bli en resa då, passet är fixat och nu inväntas bara R´s schema så vi vet om det blir något ledigt för honom eller ej. Så tummarna hålls stenhårt.
Träningen har varit ett dött ont det senaste, ajaj. Jobb och sommar gör att så fort man slutat vill man hitta på så mycket man bara kan på sin lediga tid och då har inte träning prioriterats. Dock har jag ju inte direkt varit stillasittande, det är ju inte direkt jag :) Långpromenader i kvällssolen, roliga turer på inlinesen, lite fiske och annat gör att jag rör på mig ändå. Jag är nog mest en träningsmänniska på hösten/vintern måste jag ändå säga. Det är då jag tar i mest och det är då mest resultat syns. Jag borde säga Winter 2011 istället för Beach 2011 för det är så jag är. Nåja, who cares? Man ska njuta av livet och göra det man känner för, ingen stress, ingen press och inga tvång som bara gör att det blir tråkigt att göra det! Nu jobbar jag hela långa veckan, dvs. helgen också så får se om det blir lite svalare någon dag för är faktiskt sugen på en runda i spåret. Mamma ska följa med och testa också, hon har ju haft sånt problem med höften men nu tror hon det blivit bättre så vi ska ut och ta en testrunda ihop. Hoppas den håller, det är ju ändå hon som fått mig in på löpning och hon som kan hålla min motivation uppe. Så nu får hon banne mig vara bra!
Nej, dags att krypa ner i sängen en liiiiten stund till innan dagens bestyr påbörjas. Måste få städat en del innan jobbet 14.30 - men nu är jag myssugen och vill läsa min nya IFORM tidning. Njuuuuuut på! Update will come ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0