Fantasin har inga gränser

Uuuuuuunderbart. Vilket gott väder det varit ute idag! Ibland har man tur på sina lediga dagar :) Eller, jag hade iallafall tur som drog ut för att träna nu under förmiddagen för kollade precis ut och då blåser det mer och är alldeles molnigt. Tack vädergudar att ni skänkte lite sol på mig medans jag var duktig i löpspåret! Idag blev det först 3,5 km PW för att värma upp och få upp flåset. Tänkte ju sedan köra lite intervaller men i sista sekund ångrade jag mig rejält och blev jättesugen på en vanlig 5 km-runda istället så det fick det bli. Ville förbättra tiden sen sist, och hade förbättrat den med många minuter idag om det inte vore för min ovana att ta den där PWn precis innan.. Kom i mål på 28 minuter, hade ju 26 i måndags. Hade dock sprungit 4 km väldigt fort, på max ca 20 minuter men den sista km var tung - med all rätt! Nu blev det ju faktiskt 8,5 km sammanlagt, i ett härligt spår med riktigt tuffa backar emellanåt. Så nöjd lyckades jag bli idag också - tack och lov :)
Har precis ätit min lunch också, ett eget påhitt från min egen fantasi! Blev väldigt sugen på pannkakor som jag inte ätit på år och dar, men kände inte för det vanliga receptet som jag vet lägger sig som en klump i magen när man ätit och så har jag ont i magen resten av dagen sen. Nejtack. Kollade lite på nätet efter alternativ, det finns många olika typer av s.k. "proteinpannkakor". Det var en väldans massa saker i dem så jag tänkte att jag kör min egna smet och ser vad det blir av det. Och OJ säger jag bara. RIKTIGT GOTT JU! Och ännu bättre, enklaste i världen var det också! Hade bara;
  • 1 ägg
  • 2 dl mjölk
  • ½ dl proteinpulver choklad
  • ca 1 - ½ dl fiberhavregryn
Det var alltså det enda jag hade i. Vispade med elvisp eftersom jag ville mosa havregrynen lite extra, sedan stekte jag pannkakorna i riktigt SMÖR (tänk på att fettet faktiskt också behövs i kroppen, tro det eller ej). Riktigt mumsiga blev dem tillsammans med ett hackat päron och några färska jordgubbar! Jag fick 3 stycken, lite tjocka, små pannkakor utav denna smet. Blev alldeles lagom mätt men det är nog i minsta laget som lunch om man är vrålhungrig. Då hade jag nog lagt till ett ägg, havregryn och mjölk. Nu är det dags för att fixa iordning lite här hemma, vika kläder som tvättades i början av veckan som inte hunnits eller orkats fixa förrän idag på min lediga dag. Nåja, det är sysslor som måste göras och bara att sätta igång :)


Ska be min kära mor om en massage snart också tänkte jag.. Lyx att ha en egen massör ibland ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0