Mys innan jobbet

Sitter här framför datorn med täcket virat runt mig. Mysigt värre när man kan starta dagen såhär utan att stressa som en tok på morgonen för man går upp så sent man bara kan och knappt hinner allt man ska hinna innan man måste åka. Därför är dagar som dessa, när jag börjar kl 10, helt underbara! Speciellt då eftersom jag drabbats av någon sjuk morgonpigghet och vaknar kl 7 varje dag. För ett årsedan var det kl 9 varje dag, varför blir det tidigare och tidigare tro? Bara det inte är kl 5 om ett år.. När ska jag somna på kvällen då?! Haha.. För jag är ju en person behöver min skönhetssömn för att vara människa.
Tänkte snart sätta igång med lite frukost, ägg, smörgås, färskpressad juice från ICA och mitt nya favorit-te - Granatäpple vitt te. Har alltid varit lite skeptisk till vitt te då de jag testat innan aldrig smakat något eller så har dem varit rätt beska i smaken, som vissa gröna teer också kan bli. MEN detta nya från lipton är ljuuuuvligt, smakar milt men otroligt gott, inte alls beskt och som sagt, ett väldigt nyttigt te - win win situation! :) Satt och kikade runt lite på bloggar och annat, hittade något om en fettförbrännare som lät väldigt intressant, började kolla runt om det och såg att det innehöll ett dopingklassat ämne men som är lagligt i Sverige (änsålänge). Blev nyfiken på vad det var för ämne, för dum som man är så lockar det där fettförbrännings-ordet - men tillslut hittade jag lite om det och det visade sig vara jämförbart med amfetamin eller kokain typ, dvs. eufori och lycka osv.. Det enda som stod var att detta inte ska ge några biverkningar om man inte överdoserar, men jag blev genast helt ställd och stängde ner sidorna och tog mig en funderare. Nu får jag ge mig, kan inte sträva efter att testa sån skit, naturligt ska det vara och kroppen behöver få må bra, det är ju det allt handlar om - god hälsa. Nu är det nog dags att tänka om och tänka rätt Cissi - vet inte vad jag gått in i för konstig period. Antagligen för att beach 2011 närmar sig och som vanligt känner man sig inte alls taggad på att springa runt blek i bikini bland snygga, redan solbrända guys där man känner sig som en blinkande siren alla ser bara för man är så blek. Nåja, varför håller man ens på att tänka sånna tankar? Varför är man ALDRIG nöjd med sig själv? Det är frågor jag kan ställa mig själv ofta, ofta. Jag vet att hur mycket jag än tränar, hur mycket jag än förändrar saker hos mig jag inte gillar KOMMER jag hitta fel ändå. That´s it. Man behöver bara komma till insikt och älska sig själv som den man är, och jag vet att jag är på god väg att göra det och jag växer i mig själv hela tiden - men det handlar inte om att förändra sig själv, det handlar om att acceptera sig själv som den man är och ta hand om sin kropp och själ för att kunna fortsätta acceptera sig själv livet ut. Så idag tycker jag ni ska göra som jag - titta er i spegeln och hitta alla POSITIVA saker ni ser hos er själva, både på in- och utsidan! Säg det till er själva och att ni är nöjda med det ni ser, och tänk inte alls på det NEGATIVA idag, utan idag är en dag för din egen positiva sida av dig själv - blicka framåt och inte bakåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0