Ny vecka nya tag

Då var det måndag igen. Klockan är halv tolv och jag har redan hunnit med mycket av dagens att-göra. Först var det jobb 7-10, kom hem, lite mellanmål och sedan gav jag mig ut i löpspåret och sprang 5 km. Bättrade mig med hela 3 minuter sen i onsdags, TROTS den sjuka värmen ute idag. En stor klapp på axeln till mig själv! 28 minuter tog det, och jag fick kämpa riktigt hårt den sista 1,5 då jag sprang i stekande solgass. Nu efteråt känns det underbart och vattnet jag häller i mig är godare än på länge! :) Klockan ett är det dags att åka tillbaka till jobbet för att stanna till nio ikväll. Verkar som min motivation som kom i onsdags håller i sig - uuuuunderbart! :)
Har förövrigt haft en riktigt, riktigt grym helg! Kunde inte få det bättre. Lördagen sov jag ut ordentligt eftersom det var 20 timmars jobb för min del i fredags. När jag vaknat till liv vid halv tolv drog jag till Älvängen city för att sola hos min älskade vän Em, vi stekte för fullt tills vi bestämde oss för att åka ut till Instön för lunch och lite mer sol. Helt fantastiskt väder var det, satt ute och åt gott, promenerade ner till vattnet och tog lite fina - och knäppa - kort! :) Efter det handlade vi för kvällen, då stod det grillning på schemat. Spelade kubb och hade jättetrevligt! Igår åkte jag och R till stan för att köpa inlines som vi pratat om ett tag att vi måste köpa. Ingen av oss har åkt på flera år så det blev inhandlat. Efter det fick vi världens impuls och åkte till Liseberg. Varmt och gott var det, åkte inte jättemycket men det räckte, var en hel del folk! Speciellt äldre som var på trädgårdsdagarna. När vi kom hem drog vi på oss våra inlines och ut och åkte. Peppar peppar, inte en enda vurpa blev det! Dock var jag sjukt nära en gång, när vi skulle hem från Kent så är det en brant backe ner - jag kan inte få stopp på mina kära inlines än... Åkte rätt över trottoarkanten och in på gräset men lyckades hålla balansen! Såg någon mig i sitt fönster lär dem ha vikt sig av skratt. Så med andra ord - nästa steg är att lära sig bromsa så jag kan åka nerför... Haha! Mina är ju fitness-blades vilket betyder att dem rullar otroligt bra och fort, kan till och med åka på grus med dem så det är perfekt. Nu är det övning som gäller :)
Längtar till denna helgen, då ska det bli en minst lika bra helg! Håller tummarna stenhårt för att vädret ska bli kanon, trots att dem visar lite kallare väder igen i slutet mot veckan. Håll tummarna för mig! Vi ska nämligen åka ett gäng till Bovallstrand och ha det mysigt :) Nej, dags att fixa lite lunch och så så jag kanske hinner sitta i solen en liten stund innan jobbet kallar...

jag och min älskade prinsessa på Instön!


Jag njuter för fullt av solen... Och det lär jag behöva göra mer för se så bleka ben jag har :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0