Saturday

Goodmornin! Lördags morgon men jag ska snart iväg och jobba.. Tur att jag har två sköna pass denna helg, 10-17 både lördag och söndag. Det kan jag stå ut med. Satt och var duktig igår och rensade bland massa papper (som alltid lyckas bli stökigt och i oordning trots att jag har stenkoll och olika mappar för allt!) så hittade fram ett familjerecept som jag fått av min farmor på världens, och då menar jag världens godaste variant av bullar! Dem blir nog ännu godare just för att det är mormor Elins smörbullar, en blandning mellan bullar och wienerbröd kan man nog kalla det faktiskt... Ja, iallafall så hittade jag fram receptet igen och blev så sugen på att baka så eventuellt ska jag ställa mig med det i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet. Men först blir det middagslagning och lite städning isåfall, vill att det ska vara rent och snyggt omkring mig när jag bakar - då får man ut mest av doften efteråt... Mmmm! :) Sedan tänker jag ha bullkalas för alla som kommer hit, alltid bra att ha en laddning hembakt hemma. Förr bakade jag nästan varje dag efter skolan, när jag bodde hemma hos mamma. Ville helst av allt bli konditor och hade stor passion för olika bakverk och testa nytt. Är likadan idag, men det blir mycket mindre av bakningen dels pga tidsbrist och dels pga att jag själv inte trycker i mig massa bakverk längre. Åt en liten bit gräddtårta hos mamma igårkväll efter grillningen, fick självklart ont i magen direkt efteråt och kände mig uppblåst som världens största ballong. Attans säger jag bara! Nåja, det får bli glass för min del hela sommaren, det vet jag ju iallafall att jag klarar av. Men baka bullar kan jag göra ändå, mer till alla andra som kommer hit bara ;)
Som ni märker hinner jag säkert inte med någon träning idag, MEN ska försöka tvinga mamma till en promenix ikväll om det inte blir för sent. Annars får jag helt enkelt ha en vilodag, isåfall första för veckan - och vem vet, kanske åker och hittar på något nu på jobbet så jag får rört lite på mig. Vi får väl se :) Ha en superduper skön lördag och njut av ledighet och av era nära och kära! Ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: jennie

då vet jag vart jag ska gå när jag vill ha bullar ;) haha

2011-05-21 @ 21:47:41
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0