Sverige i ett nötskal?

Haft två veckor med högsommarvärme. Nu snöar det. 3 maj, då vill man inte se snö när man slår upp sina små blå. Jävlar också. Hade det varit oktober så hade jag jublat av lycka, för jag är en snö och vintertjej men idag var det inte lika kul måste jag säga. Även om jag tycker det är liiiiite mysigt på något underligt sätt så känner jag inte för dunjacka och varma stövlar på mig. Fan. Gummistövlarna är hos mamma ju. Måste väl åka dit innan jobbet då antar jag.. Lär ju bli blöt om fötterna annars. Tur att jag inte börjar förrän klockan tre.
Jag som tänkte åka och ta mig en go löprunda i spåret idag. Premiären för i år, har ju inte varit i löpspåret innan utan en annan sträcka som mest är raksträcka - inte lika bra träning. Så blev det med det. Lat känner jag mig just nu, när jag inte har den minsta gnutta lust till att ge mig ut i detta vädret. Just nu ser det ut som regn börjat blanda sig in också, och vräker ner gör det. Fan. Det var den löprundan åt skogen? Idag har jag ingen bra uppåt-dag när det gäller träning. Måste kolla upp det där med sportlife.. Varför har jag så svårt att byta från friskis och dit? Det är bara ett snabbt byte, så är det klart. MÅSTE ta mig i kragen och göra det. Tur att min fina vän kommer hem till helgen och stannar resten av sommaren. Då ska vi träna ihop där och då lär jag ju skaffa mig mitt kort. Muskler och kondition försvinner så otroligt fort, måste göra något åt detta snarast. Och det känns som det är det enda jag skriver, jämt nu förtiden. Suck. Bättring Cissi! Tur att dem visar att det ska bli bättre och varmare nu i slutet av veckan och helgen. Då blir det dubbelt upp för min del. Kan inte bli en slö soffpotatis bara sådär. Speciellt inte nu när det blir sommar och uteväder. Ajabaja säger jag till mig själv. Dags för en rannsakan och komma igång pepp! :)
Cosmopolitan har kommit ut med en ny träningstidning igen såg jag. Den ska bli min idag. Det ger mig säkert peppen tillbaka. Det brukar träningstidningar göra. Sen ringde pappa och sa att min iformtidning hade kommit också. Gick ju på en försäljare häromsistens såklart, köpte två nr och får en craft löparjacka på köpet. Jaja, efter det säger jag upp prenumerationen. Tidningar kan jag köpa i affären när jag känner behov av att ha en. Inga onödiga utgifter hos mig inte! :) Nej, dags att sätta fart med dagens att-göra-lista så jag hinner. Lovar att komma med lite roligare inlägg snart, ska bara hitta min egen motivation och inspiration först så kommer det komma massvis! Ciao!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0