Hösten kom tidigt..

Idag är det verkligen höst! Storm, regn emellanåt och 15 grader, men i vinden är det nog ca 10 för man fryser lite smått... Oj så mysigt jag tycker det är! När jag gick på stan förut såg alla sådär höst-mysiga ut med stickade tröjor, halsdukar och folk har börjat använda stövlar. Jag kunde inte med att ta på mig mina imorse när jag åkte, men då visste jag ju inte att det var så kyligt och blåsigt ute. Mistake från min sida! Men nu vet jag. (Så kommer det väl vara varmt nästa gång jag ska ta på mig dem!)

Har som sagt haft en heldag för mig själv idag. Lite Cissi-lyx. Var på Göteborgs SPA och fick en ansiktsbehandling Classic, vilken innehåller rengöring, hudanalys, portömning mask och massage. 60 minuter låg jag där och njöt (förutom under protömningen, AJ säger jag bara!) och fick reda på vad min hy behöver för bästa framtid och för att den ska må som bäst. Jättetrevlig terapeut hade jag, som förklarade precis allt, och hon märkte direkt hur känslig min hy är och hittade allt som stämmer om man säger, så krämerna hon rekommenderade ska jag deffinitivt köpa och testa, dock när jag har fått pengar och har råd då enbart nattcremen kostade 500 kr. Men, det positiva är att hon sa att pga. min torra och känsliga hy så kan jag med fördel använda enbart nattcremen nu under höst och vinter, då den är mycket fetare än dagcremen. Då tar jag den både morgon och kväll istället för en dagcreme på dagen. Men dagcremen innehåller spf 15, så den är ju rätt bra att ha, så man skyddar sig för solen vilken är den största boven för tidigt åldrande! Ja, jag ska som sagt handla och testa dessa och hålla tummarna för ett bra resultat, som ni kanske vet med mig så fungerar INGA ansiktsprodukter på mig, har testat både lyz och budget med sämre resultat än utan creme.

Nåväl, tänkte dela med mig av lite tips terapeuten gav mig som jag själv kände var väldigt lärorika och användbara!

- Det första hon berättade var att på peeling du köper i vanlig affär, står det att du ska peela ansiktet ungefär en gång i veckan. Det är BIG NO, så skriver dem enbart för att sälja mer! Man ska peela ungefär en gång i månaden, speciellt om man har känslig hy som jag har. Annars skadar man bara huden och peelar bort ny hud, och det är ju inte det som är vitsen med peeling, utan det är bara gammal hud som ska bort.

- Utslag och finnar i ansiktet sätter sig på olika ställen beroende på vad som händer med din kropp. Jag hade ingen aning om detta förrän hon sa det, men märkte ju direkt att det stämmer! Om du har finnar/utslag i pannan så beror detta främst på stress, sitter utslagen/finnarna på näsan och/eller ut på kinderna beror detta på obalans i mag-tarmkanalen och att man äter fel och ohälsosam mat! Och om du får utslag/finnar runt munnen och ner vid hakan så har detta med hormoner och göra, så vi tjejer får ofta runt dessa områden när vi ska ha mens. Simple as that!

- Solen är vår absolut värsta fiende när det kommer till tidigt åldrande och rynkor. Spf borde ALLA använda, oavsett hudton. Ju ljusare desto högre faktor bara. Använder man detta så kommer färgen i ansiktet lite saktare än hos dem som inte använder solskydd MEN som gengäld behåller du färgen mycket längre och slipper flagna för att du bränt dig eller fått för mycket sol på en gång.

Detta var det jag hade att dela med mig av efter min sköna, avkopplande dag!
Men än är den inte slut, ska åka upp till mamma nu lite senare i eftermiddag och få lite massage på axlar och nacke då jag måste ha gjort något konstigt för har jätteont och är stel. Känns nästan som nackspärr fast i axlarna. Så hon lovade mig lite massage! Tänk vilken lyx man har med en mamma som är massör. Jag kan lova att jag kommer somna som en prinsessa ikväll. :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja det förklarar ju varför jag alltid har finnar runt hakan..



Låter som du haft en superdag! :) skulle själva vilja göra en sån behandling. Vad kostade det? :)

2010-08-25 @ 17:25:46
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Låter super ju =)

Ja vill verkligen gå dit med dig, hade varit en jättetrevlig och härlig upplevelse =) Alltid roligare att gå två ;)



ÅH! lycka till, är helt säker på att du kommer bli skitsnygg, som alltid =) hehe! ska bli skitspännande att se. Och tänk på att om du gör en förändring så låt det alltid gå ett par dagar så du får vänja dig. Blir alltid bäst så =)

Vart klipper du dig? =)

2010-08-26 @ 10:57:12
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0