Får väl passa på

Jaha, så visar dem helt plötsligt att det ska bli molnigt idag när jag är ledig fram till 15. Typiskt! Dock är det hyffsat okej ute nu ser det ut som, disigt och solen lyser allt litegrann så jag tänker passa på att ge mig ut på en riktig långtur nu med powerwalk! En halv liter vatten och en kopp kaffe finns i min mage, ingenting annat. Tänker testa det som alla grymma fitnessmänniskor säger fungerar; att kaffe sätter igång förbränningen och att det funkar bra med bara kaffe i magen till powerwalk eftersom det inte kräver lika mycket energi av kroppen som löpning eller annan träning. Vi får väl se hur det verkar, får försöka komma igång med det ett tag bara för att se någon skillnad isåfall så vi får väl se hur jag lyckas :) Träningen har varit under all kritik det senaste, jag vet vad det handlar om och jag bara måste ta mig råd och tid att köpa ett kort på sportlife snarast. Friskis har jag tröttnat på helt, inte ledarna som har underbara pass, och inte heller själva friskis&svettis i sig utan hur föreningen är just nu och hur det fungerar. Jag tycker det står still, man jobbar inte speciellt mycket för den yngre publiken och jag känner att jag inte kan utvecklas ett dugg där längre. Så blir det väl. Så nu behöver jag byta gym och komma igång ordentligt! Shakea ass med andra ord! :)
En annan sak som jag ska ta mig råd till är att införskaffa Rollerblades! Japp, ni läste rätt, jag och R har pratat i flera dagar om att vi måste köpa det snart, lika sugna båda två på att börja åka igen. Jag är livrädd, inte åkt på säkert 10 år (herregud vad gammal jag låter när jag säger så!) men hoppas det är samma sak som att lära sig cykla? Det får bli att köpa lite skydd också så jag slipper trasiga knän, händer och armbågar i början. Men oj vad kul komplement till alla promenader och löprundor. Jag är sååå sugen på att dra på mig ett par blades och ut och åka hur långt som helst, åka på nya ställen och bara njuta! Nu gäller det ju också att vädret håller i sig, men jag har som mål att när sommaren lider mot sitt slut ska jag ha åkt massvis med rolerblades och vara en riktig blades-prinsessa! Den ni! :) Nu har jag ett mål till... Det är bra med mål, det motiverar en, det vet ni va? :)
Dags att ta på träningskläder, tejpa en blåsig häl och ge sig ut. Skriver nog sen, har lite lyckotips på G!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0