Im in looove

Och riktigt jävla in love också, i våren alltså! Tänk vad väder och klimat egentligen kan göra med en, helt sanslöst. Men jag klagar inte, snarare tvärtom, njuter till fullo och bara suktar efter mer värme, mer sol och mer tid tillsammans med dem jag älskar allra mest! :) Har ni, lixom jag, sett att blommor och blad slagit ut på 2 sekunder? Helt plötsligt är skogen fylld med vitsippor och mitt fina påskris jag tog in igår var redan knoppat och idag är det fullt med neon-gröna små, små blad på! LYCKA! Och ännu mer lycka är det för att jag vet att jag har världens bästa familj och vänner, jag har fått bevisat för mig vilka som verkligen finns där för mig när det verkligen behövs. Jag och min bästa barndomsvän och syster, som var som en tvillingsyster för mig under hela mellan och högstadiet har hittat tillbaka till varandra och det är nog det jag är mest glad för just nu. Under gymnasiet gick vi lite olika vägar eftersom jag skaffade pojkvän, flyttade hemifrån och hade mina vänner och hon hade sina. Men så fort vi stött på varandra har det alltid känts som det var igår vi pratade och nu har hon världens finaste barn och vi har lika kul idag som för ett par år sedan! :)
Jag säger bara en sak, och det är vilken underbar sommar jag ska ha i år! Ni kan inte ana, detta ska bli den bästa sommaren på länge, det har jag bara bestämt. Förra året är som en dimma av grått moln, trots att jag vet att jag hade bra stunder förra året så minns jag inte dem speciellt bra, jag minns bara min sista tid med världens finaste morbror. Jag minns hur vi kämpade, hur han kämpade och hur livet bestod i att försöka äta, sova och sedan spendera så mycket tid sommöjligt på sjukhuset ihop med honom. Åh vad jag saknar dig! Du fattas oss verkligen, men du gav din energi och ditt liv till mig på ett sätt jag aldrig haft energi och liv innan. Jag vill leva livet nu, innan det är försent. Annars har jag alltid varit en planera-tjej som ska ha allt planerat långt fram, inte speciellt impulsiv men nu försöker jag ändra på allt sånt. MER impulsivitet, mer göra sina drömmar och mer tänka på sig själv före alla andra! Det behövs, att vara lite ego behöver faktiskt inte vara något dumt eller något som skadar andra - bara man vet hur man ska bete sig och hantera sin egoism. Det vet ni va? Ni måste vara lite ego ibland för att få bättre självkänsla och tycka om er själva lite extra. Det där med att unna sig något när man verkligen vill ha det, eller att vara bestämd med vad man vill och låta andra tycka lite som de vill om saken. De som älskar dig och bryr sig stöttar dig oavsett, det kan jag garantera! Så gör någonting för dig själv i helgen, var riktigt egoistisk eller bry dig om dig själv som man kan säga för att det ska låta bättre - det betyder samma sak ändå. Jag ska vara lite egoistisk på lördag när jag är hos min farmor, för jag ska krama henne några gånger extra, bara för att jag ska må bra och då blir ju hon glad på köpet! Win-win situation :) Love it!




Denna bild tog jag när jag och pappa var och fiskade sist i Björlanda. Det var inte så mörkt som kortet visar, det var disigt ute bara, så solen gav väl en knepig reflektion. MEN jag måste säga det åter igen - jag trivs så bäst vid havet! En vacker dag vaknar jag med denna syn varje morgon, så är det bara. Punkt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0