Lyckan inom dig

Puuh, tillbaka efter en timme och cirka en mils powerwalk med några intervaller för pulsens skull. Nu väntar jag på att mitt ägg ska bli klart så jag kan få i mig frukost, snacka om att vara hungrig! :)
Tänkte bara slänga in lite enkla saker man kan tänka på för att känna sig mer glad och lycklig;
Det första och viktigaste enligt mig, som jag själv har svårt för, är att sluta jämföra dig själv med andra! Det kommer ALLTID att finnas människor som är snyggare, smartare, hälsosammare än du. Se istället till att hitta just dina positiva egenskaper och lär dig älska dig själv precis som den du är!
Gamla och nya problem blir aldrig lättare för att du ältar dem, när du gått igenom dem så lägg dem bakom dig.
Njut av alla goda ögonblick i ditt liv, skriv ner minnen du tycker extra mycket om och ta fram och läs stunder du känner dig nere - på så sätt kan du uppleva minnet igen.
Ta hand om dig genom att göra saker som får dig att må bra, slappna av, umgås med familj och vänner och locka till skratt!
Att göra gott för andra värmer hjärtat så det är bara att sätta igång att berömma och göra goda gärningar för andra så kommer du själv att höjas utav det också.
Och sist men inte minst, investera tid och energi för dina vänner. Vänner är en väldigt viktig sak i livet och det är lätt att lägga för lite tid och energi på dem i perioder. Så sätt igång att lyckoboosta dig själv genom dessa enkla knep, det tänker iallafall jag göra! Och äta frukost nu förstås :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0