Test och tips

Tänkte faktiskt skriva ett litet inlägg om en ny produkt på marknaden som jag börjat testa. Jag är ju väldigt känslig för hudvårdsprodukter, lyckas ALDRIG hitta någon som fungerar för mig till 100% och har testat alla billiga, alla dyra och alla däremellan ungefär. Nu sist så köpte jag en ny serie när jag fick min ansiktsbehandling, då rekommenderade terapeuten mig Exuviance - den har varit bra för min hud men ändå tycker jag inte den ger mig tillräcklig fukt alla gånger. Den är superskön och fungerar inte den jag nu ska berätta om går jag lätt tillbaka till Exuviance, den är väldigt dyr men iallafall bästa resultatet jag hittills fått - och då har jag som sagt testat MÅNGA.
Emma.S är en ny serie av Emma Wiklund, ni har säkert hört talas om den? Det var lite av en slump att jag kom i kontakt med serien, en jättego försäljare på Åhlens ställde sig och visade, instruerade och skickade med söta små prover för min och min älsklings Ems skull. Det första hon visade och lät oss testa på plats var Emma.S Face mist, som jag alltid varit intresserad av att testa. Face mist är ju en spray du sprayar i ansiktet under dagen för att återfukta lite extra och motverka torr och stram hud. Den köpte jag direkt, utan att blinka. Har använt den flitigt varje dag och den är gudomlig! Man kan använda den över smink, vilket gör den ännu mer perfekt. Den luktar otroligt gott, friskar upp huden och gör huden sååååå otroligt len. Jag kommer bli en riktig missbrukare av denna produkt, var så säker! Inte nog med det, priserna är humana priser, face misten ligger på 129:- vilket jag anser vara väldigt billigt. Igår när vi var i stan så köpte jag även en dagcréme, stod i valet och kvalet om jag skulle köpa en anti-aging med spf 15 eller en som ska ge extra fukt och näring åt huden utan spf. Jag valde den sista, dels för att jag vet att jag behöver extra fukt och näring, dels för att jag ville testa den först för jag kommer säkert gå över till alla anti-aging produkterna så småningom ändå (man ska faktiskt börja i tid om man vill ha resultat!). Så nu är jag alltså på jakt efter en spf créme till ansiktet eftersom det är ett måste nu när våren och sommaren kommer. Är livrädd för att köpa en ren sån créme bara, vet att många är preparerade med massa konstiga ämnen som irriterar min hy. Så vet inte riktigt hur jag ska göra. Blir nog en tripp in på apoteket och se vad dem har att erbjuda mig. Men som sagt, dagcrémen betalde jag 229:- för, också billigt måste jag säga. Varför jag inte köpt rengöring och nattcréme ännu är för jag inte är klar med min exuviance där, och den ska få ta slut så börjar jag sakta med Emma.S och avslutar sakta med exuviance - vill inte veta av någon stor hudreaktion inte!
Vi fick även med oss ett prov på en peeling-produkt av Emma.S. Det är ingen peeling med korn i - YES var min första tanke. Min hy klarar inte av affärernas alla hemska peeling-produkter för ansiktet som bara river upp huden och sägs ska används en gång i veckan. Fy vad elakt att skriva så bara för att sälja mer! Ni vet väl att man ska använda det max en gång i månaden? Huden i ansiktet är alldeles för känslig för att peelas sönder en gång i veckan med onaturliga små korn. Denna peeling är en enzym-peeling som du lägger på som en mask i ansiktet i en minut. Viktigt att det är max en minut eftersom det är lite starkare ämnen som arbetar. Det kan sticka och svida lite men det gör ju alla enzym-behandlingar och jag har faktiskt inte känt av det märkbart. MEN vad len huden blir! Den passar perfekt till min känsliga hy, var orolig eftersom det är starka ämnen som får bort döda hudceller men oj så mycket bättre än att riva med massa korn på ytan. Rekommenderar verkligen peelingen till alla, oavsett hudtyp. Helt enkelt tror jag Emma.S kommer slå igenom stort nu i sommar. Konstigt vore det annars. Men för mig handlar även yttre vård om välbefinnande och hälsa. Mår du bra inuti strålar det ut men du kan ändå behöva hjälpa till det yttre för att du ska stråla inåt. Känner du dig snygg blir du snygg - simple as that!

Face Mist



Dagcréme


Enzym-peeling

Hemsidan till Emma Wiklund och hennes prodkuter hittar ni HÄR. Produkterna säljs enbart på Åhlens än sålänge. Jag hoppas typ Kicks och sådana ställen också kommer få in dem, men det får dem säkert.
(Detta är inte ett sponsrat eller reklam-inlägg, utan helt och hållet min nöjda recension!)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Har också tänkt köpa den där facemisten efter att jag läst massa bra om den så det va kul att höra att du gör det med. Jag har ju en facemist från make up store nu och den är också bra :)



det där med peeling va väldigt bra att du skrev om för såna som inte vet. Samma gäller ju hårinpackning, det torkar ju ut håret om man anvånder det för mkt.. Och vissa frisörer som rekomenderar att man använder det varje dag, suck..

2011-04-18 @ 20:26:49
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0