Jag kunde väl inte inbilla mig...

Att våren faktiskt var påväg? Vilket önsketänkande man har ibland! Det är början av februari, snön smälte bort jättefort, man såg gröna gräsmattor, solen var framme och det var faktisk behagligt att vara ute. MEN så kom jag på den bra idén att jag behövde köpa nya solglasögon och såg att Lindex fått in lite vårnyheter för en billig peng. Det kan ju passa bra som vårbrillor om inte annat så jag köpte ett par rakt av och var överlycklig för att vårkänslorna nästan vällde över i kroppen. MEN, ska jag säga igen, så vaknar jag imorse och ser kaoset utanför.
Snö, snö och ännu mer snö. Tittar ut nu och ser... Ja, ni förstår själva! Det bara öser ner och verkar inte vilja sluta. En snö-älskande tjej är till och med trött på det nu, så kan tänka mig hur det känns för dem som aldrig gillar snö. Men det är bara att hålla skenet uppe, mysa lite till innan våren är här. Jag överlever, och det gör ni också! :)
Jag har kommit igång hyffsat bra med träningen nu och hoppas på att den ska stegra rejält i mars månad om det blir som jag planerat. Förra veckan blev det medelpass, 1 h promenad, skivstångspass, yoga och 1 h simning. Denna veckan har jag bara hunnit med 1 mils promenad än sålänge, på grund av dumma arbetstider. Men ikväll gäller det att utsätta kroppen för lite värk de kommande dagarna, kör skivstång och yoga som torsdagskvällarna erbjuder. Funderar på att öka vikterna på ryggen ännu mer, hade ingen överdriven träningsvärk där sist nämligen, och det är ju den jag är väldigt fokuserad på att få tränat upp ordentligt. Armarna var träningsvärken nästintill olidlig, så dem vikterna får jag behålla som dem är ett par veckor till iallafall. Benen kan jag också öka på en hel del, var för snål med dem också - men hellre gå ut lite lättare i början än tvärtom! Jag hoppas på att kunna ta en simtur imorgon eftermiddag också, så jag iallafall får tre träningsdagar eller ca 4½ timmes träning denna vecka. Blir nog att jag åker iväg på ett pass på söndag också, tycker tre dagar är lite väl lite. 4 får det iallafall bli nu i början, innan allvaret är igång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0