I väntans tider

Ja ni måste nästan hålla med mig om att vi är i väntans tider just nu? Ja, när man haft riktig snö-vinter sedan i november kan man inte annat än att längta till vårens första tecken dagar som dessa när det är grått, regningt och snön smälter bort fortare än man trodde var möjligt. Jag älskar snö och vinter och är glad att jag gör det för märker hur jobbigt vissa tycker det är när vi är inne i denna period så jag känner mig lyckligt lottad. Men samtidigt så älskar jag ju vår och sommar något otroligt och nu börjar vårkänslorna sprudla i kroppen för hjärnan ställer sig in på en underbar tid. Vi kommer säkert få mer snö innan vi kan räkna vintern slut för denna gång, men man kan ändå drömma och längta.

Ett bra sätt att få fram sina vår och sommarkänslor på är att just prata om den. Igårkväll satt jag länge och chattade med en av mina allra bästa vänner och vi pratade om mål vi har inför sommaren, att detta året verkligen ska bli vårt år och ja, bara peppade varandra mer och mer tills känslorna nästan skrek efter sommar NU. Man blir piggare, får mer energi och känner sig gladare i stunder som den, man taggar hela sin kropp och bevisar att det man längtar efter kommer komma och att man inte ska ge upp. Därför är det ett jättebra sätt att pigga upp sig på och skaffa ny energi, att prata om allt roligt man ska hitta på när grönskan och värmen kommer till oss nordbor!
En person som ligger mig väldigt varmt om hjärtat är Ernst Kirchsteiger (och ja, man måste nog själv ha "myset" i sig om man ska tycka om honom och hans person). Jag längtar och hoppas han ska göra ett sommar-program i år också, för ingen kan få mig att älska svensk sommar som han kan. Gå runt barfota, ha mysiga kläder, vara ute vid havet och ja... Han är så harmonisk, lugn och energi-givande att jag inte vet vad! Alla i min familj tycker det är jätteroligt och skrattar lika mycket varje gång det är något om honom och de tittar på mig som att jag inte är riktigt klok. Men iallafall, jag tänkte återge ett av hans citat som jag använder mig av i denna längtans tider;
"Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den"



Detta citat får iallafall mig att längta ännu mer och får mig att beskriva min känsla väldigt bra. Tänk er när vi ser den första snödroppen... Små, gröna knoppar på träden och körsbärsträd i blom... Tänk när vi kan åka ut till havet och känna saltet blåsa i ansiktet... Barn som skvätter vatten och skriker av förtjusning... Känna solen värma din vinterbleka hud... Tänk när vi kan känna doften av grillat... Kalla öl och skrattande vänner... Eller när vi får årets första fisk på kroken och hoppas den är tillräckligt stor för matlagning... När vi börjar se att vinterhuden är ett minne blott och ansiktet lyser av sommar... När håret bleks naturligt av solens strålar... Tänk när vi kan gå ut i bara sandaler... En tunn, härlig klänning är det enda som behövs... Bikinin blir ens andra vän... Och tänk när det luktar riktig sommar av första sommarregnet mot varm asfalt... Tänk när vi kan sitta ute och äta... Och musiken är vår bästa vän... Vi slipper frysa när vi går hem från en fest en tidig morgon... En glass smakar godare än på mycket länge... Inte ens humlor, getingar och andra kryp gör att vi kan ändra känslan... Nu kommer känslorna sprudlande... Nedräkningen kan börja... Målen kan sättas igång att förverkligas... Jag är taggad till 110%... Är du?



Kommentarer
Postat av: Jennie

I sommar blir det många turer till havet hoppas jag!!!! :D

2011-01-18 @ 19:58:08
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jättebra tips du sa om det med att göra kategorier, det ska jag verkligen göra! :)

2011-01-19 @ 21:04:35
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0