Oxveckorna

Ja, nu har de så kallade oxveckorna dragit igång. Ja, alltså det var så man kallade veckorna efter all julledighet förr i tiden eftersom det nu är hela 15 långa veckor kvar till nästa rödmarkerade ledighet i almanackan. Det blir en tuff period för många, det blir mycket jobb, man längtar till våren men får mer snö och ja, ni vet ju själva.

Men, då är det dags att göra något bra utav dessa veckor! Passa på att njuta och slappa när ni är lediga, alla måsten måste faktiskt inte göras varje helg - man går inte under om man låter något vänta till ett senare tillfälle. Umgås, åk iväg och hitta på roliga saker men framför allt - ut, ut, ut i friska luften och få lite dagsljus på er! Det ska jag börja göra regelbundet nu, har varit alldeles för dålig på det nu den senaste tiden, men så har vi haft en så otroligt mörk tid också och nu när det äntligen blivit ljusare borde man ta tillvara på det. Man blir piggare, får mer energi och samtidigt får tid att stressa ner och rensa hjärnan under promenaden.

Men man kan ju ändå inte sluta längta efter varma sommarkvällar... Sköna dopp i havet... Doften av grillat och skratt ifrån vänner... Men den tiden har vi framför oss och vi har något att se fram emot! Jag längtar jättemycket och vet att denna sommaren kommer bli något alldeles extra. Jag har lovat mig själv att 2011 ska bli mitt år, det ska bli ett bra år eftersom 2010 var det värsta i mitt liv so far. Man måste kunna blicka framåt, se något gott i allting och hinna njuta. Se en stund på de härliga bilderna jag slängt in här nedanför, och dröm om hur din sommar ska bli... Fick ett tips på hur man ska klara oxveckorna som jag tyckte var lite roligt faktiskt;

Hitta din inre sommar!




Det finns inte mycket som slår en riktig, svensk sommar när den är som bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0