Rusar förbi

Hej på er! Hoppas ni står ut med mina få inlägg än sålänge, men mitt nya jobb tar upp en hel del tid och energi av mig. Sen har jag ju kommit igång med träningen denna vecka också så då är dator och tv nästan ett minne blott! Här är det mål uppsatta som sagt, och det olydiga jag gjort hittills i veckan är att äta en kanelbulle hos en brukare i onsdags, men utan lunch så gjorde väl varken kalorierna till eller från - däremot energin och nyttigheterna/onyttigheterna! Haha. Sedan blev det ett glas coca-cola till middagen idag, men jag måste erkänna att det var nog sista glaset med kolsyrad dryck på mycket länge för min del. Jag tål bara inte kolsyra, thats fact. Varför kan jag aldrig inse det fullt ut?

Nåväl, inte är ni här inne för att läsa om mina synder? Lite positiv energi vill ni ju ha såklart, och som vanligt ska jag försöka bjuda er på detta! Eller idag blir det faktiskt ett litet tips och nästan ett tvång ;-)

Snart är redan årets första månad slut. Tiden rusar alltså fram med en väldig fart. Och bara för det är vinter behöver vi inte hålla oss inne och vara rädda för kylan utomhus. Nu i helgen visar dem mer eller mindre sol hela helgen i Västra Götaland, och tror det ska vara ganska fint i resterande delar av landet också. Därför mina vänner, finns ingen ursäkt att inte ta en skön härlig promenad mitt på dagen när solen skiner så du får i dig lite vitaminer, lite solljus som ökar energin och lite frisk luft som får dig att må bättre och bli piggare! Så därför vill jag inte höra att ni inte varit ute och tagit del av solen denna helg, när denna underbara möjlighet nu finns så nära. Själv ska jag ut och ta en lång, härlig promenad med min älskade mamma imorgon har vi bestämt, och jag ska se till att den blir lång! Men det vet jag redan att den blir, hon brukar ju orka mer än mig till och med den hurtiga kvinnan! :-)

Så helgens tips och råd är att UT I SOLEN och öka ditt välbefinnande!


Kommentarer
Postat av: Jennie

TUSEN tack för dina kommentarer. Dina ord värmer mer än du tror <3

2011-01-21 @ 19:40:22
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0