Vårväder!

Idag har vi riktigt underbart vårväder i Göteborg. Helt fantastiskt vad man får energi! Det har varit 0 grader och strålande sol, snön och isen smälter i en väldans fart när det är sånt här väder. Har hört att dem säger att vi ska få en ny köldperiod snart som ska hålla i sig ända till slutet av april (!) och då vet jag inte vad jag tar mig till om jag ska vara ärlig. Älskar som sagt vintern MEN när den hållt på sen i början av november är det inte lika roligt efter ett par månader. Vi på västkusten är inte vana vid flera månader med snö och iskyla - men det är väl kanske bara att vänja sig?

Vet ni vad? Veckan som varit har jag varit superduktig och kommit igång med träningen igen efter ett par månaders uppehåll som varit pga. tråkigheter i familjen. Hade varken ork, lust eller vilja att träna men tillslut inser man att man tappar otroligt mycket energi och styrka utan träning när man tränat mycket innan och går till noll. Så det har blivit både kondition, core, styrka och yoga för min del och jag har varit riktigt nöjd - tills häromdagen. Tillsammans med träningsvärken kom.... Min ständiga förkylning som jag varit utan ett ganska bra tag nu!

Varför kommer den när jag väl sätter igång med träningen? Jag har inte den minsta lust att bli liggandes sjuk och hoppa över en veckas träning nu när jag väl kommit igång igen och älskar det mer än någonsin förr. Jag tänker åka och träna i veckan ändå och hoppas på att det går över - just nu är det bara näsan som är jobbig, halsontet och febern verkar ha försvunnit så förhoppningsvis var det bara någon lätt variant av något. För nu är vi igång! Eller hur?

Köpte fina vita tulpaner i affären förut. Kunde inte stå emot längre. Nu står dem här framför mig i sin plast - dem ska ju stå så en timma ungefär innan man tar av den. Tänk vad fina de ska vara när de slår ut om ett par dagar! VÅRKÄNSLOR - YES. Nu får man göra allt för att få vårkänslor, och jag hoppas som sagt vi kommer ha sol många dagar de närmaste veckorna, för visst har ni också märkt av att det är ljusare ute på dagarna nu?

Denna veckan kanske det är tyst från min sida - har "helvetesveckan" på jobbet. 6 dagars jobb där hela helgen ingår. Det är bara att kämpa på och stå ut, sedan är det ju två sköna veckor framför mig! :-) Kanske skriver något trevligt lite senare, nu ska jag göra lite mat och städa så det är fint och rent inför jobbveckan. Sedan blir det vårt nya nöje ikväll - bingolotto. Idag hoppas jag på vinst! Och jag känner att turen är med mig ;-)


Hit har jag lovat mig själv att åka många gånger i sommar - min mormor och morfar har sin husvagn här - Falkenberg. Förra året blev det en ynka dag - i år blir det många, många fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0