Komplimanger

Ni vet hur otroligt bra det känns att få komplimanger man verkligen vet personen i fråga menar. Jag försöker ofta bättra mig på att ge komplimanger, självklart ska det vara helt sanna, annars får det ju kvitta. Man lyfter upp folk genom komplimanger och goda små ord, det kan göra så att man glömmer bort de där hemska skavankerna man bara hatar hos sig själv och har man en bad hairday och någon ger en en komplimang så är inte håret så jäkla störande längre. Som ett exempel kan jag ta en komplimang jag fick igår om mina tänder. Var ute och tog ett par öl med ett gäng vänner, och får höra att jag borde vara med i någon tandkrämsreklam eller något pga mina otroligt fina och vita tänder. Skrattade först åt det som om det var ett skämt men mindes direkt att andra frågat om jag haft tandställning när jag var yngre och jag vet att jag har fina tänder och är glad över dem. Dock sköter jag ju dem extremt noga också, allt har sitt pris. Åter till ämnet, en sådan komplimang gör att man ler extra många gånger med tänderna den kvällen. Extra många får mitt leende helt utan anledning - bara för att jag blir glad. Glädje är ju som sagt väldigt smittsamt, vilket gör att en komplimang smittar av sig även till andra om du fått en. Ganska bra ändå va? Så börja att ge folk komplimanger - alla har nytta av det! OCH att tänka på i detta samband är att man aldrig ska vara avundsjuk på någon i ens närhet som lyckats eller gjort något du själv gärna velat klara - var glad för personen istället, det kommer ge dig själv bättre humör, bättre sjävlkänsla och kanske orken att själv göra det. Man ska aldrig tycka illa om någon bara för det finns en viss avund eller retsamhet i det hela - tycker svenskar kan vara riktigt kassa på att visa glädje för andra när det går bra! Från och med idag ska jag ge mer komplimanger och uppskatta andras glädje - är ni med mig?

Kommentarer
Postat av: Jennie

alltid kul med komplimanger, både att ge och få :)

2011-07-11 @ 19:41:16
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0