Mer inspirerande kändisar, tack!

Godmorgon! Idag är det minsann ingen sol, inget jag hänger läpp för direkt ändå. Regnet är mysigt idag tycker jag, vissa dagar behöver man mysväder också. Eller jag behöver det åtminstone - efter en vecka i 35-40 grader i skuggan är det på sin plats med regn och lite kyla så jag kan krypa in i tjocka tröjor och mysa! :)
Fick precis läsa att vackra Heidi Klum startat en träningsblogg för att inspirera andra till träning och ett hälsosammare liv! HURRA! Det är kändisarna som kan göra den stora skillnaden på dagens ideal - äntligen verkar dem börja förstå det genom att starta bloggar för att inspirera oss "dödliga" som avundas deras kroppar och livsstil många gånger. Jag är trött på size zero idealet där alla ska vara så smala som möjligt men tack och lov har vi tagit ett ganska stort kliv ifrån den trenden det senaste och istället prackas vi på av hälsosamma, tränade kroppar - me like! Det är så människan ska se ut, vi ska ha muskler för att orka med allt - tänk vad lat människan måste blivit på senare år. Helt sanslöst! Förr gick man flera mil om dagen när man inte hade bilar och bussar på samma sätt, det var den dagliga motionen. Man behövde inga gym. Man hade inte tusen olika snabbmats-restauranger inom 5 minuters räckhåll och man hade verkligen inte hemkörning! Man kunde äta bullar och kakor till kaffet - för dels var det hembakt dvs. utan massa äckliga tillsatser och dels så förbrände man det man åt. Sen så åt vi här i sverige en massa kolhydrater också, utan att få panik. Jäkla dieter som sätter sprätt i huvudet på alla. Nu har dem ju kommit fram till att Nordisk kost är fantastisk! Dem kommer komma fram till nya saker precis hela tiden, kommer aldrig ta slut. Men det är ni nog lika medvetna om som jag. Därför tänker jag slå ett slag för tallriksmodellen återigen, äta med måtta och ha blodsockret på en jämn nivå under dagen för att slippa fall och sockersug. Jag ska försöka börja baka eget bröd och göra så mycket som möjligt av min mat från grunden, jag tror att alla tillsatser vi äter idag är totalt onödiga och skadliga inne i kroppen. Efter Greklandsresan insåg jag värdet i mat som är lagad från grunden, och jag tänker anamma det där lite grann. Nu ska jag in och inspireras av Heidi - det kan ni också göra HÄR!

Snacka om hot mama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0