Dreams will come true

Godmorgon på er! Inatt sov jag mycket bättre, massagen gjorde nog verkan. Skönt! Vet ni vad jag gjort nu på morgonen? Ingen yoga än som jag skrev igårkväll, nej jag fastnade här framför datorn och kollade upp lite alternativa resor till en av mina stora drömmar här i livet. Jag har alltid sagt att jag ska åka till Hawaii och simma med delfiner, den drömmen ska bli sann, men just nu satt jag och tittade upp en annan dröm, nämligen Sydamerika, indianer, djurliv och regnskog. De som känner mig vet att jag är en väldigt indiantokig tjej och en stor dröm skulle vara att få åka till Peru och se Machu Picchu (Inkarikets bevarade byggnader) men det finns ju så otroligt mycket mer att se där nere så man skulle behöva flera månader om man vill se allt, tyvärr. Det finns ju Amazonas regnskog, Galapagosöarna, Anderna, Indianriken, Titicacasjön.... Ja, en hel uppsjö av saker och jag sitter bara och drömmer och kommer aldrig kunna bestämma mig om VAD jag ska välja att se när jag väl kommer kunna göra resan. Det jag främst tittat på nu är lite ungefärliga priser beroende på vad man vill se och göra, som tur är så har de ju mycket färdiga paketresor där varje dag är fullspäckad med upptäcksfärder så man ska hinna se så mycket som möjligt på 2-3 veckor. Jag får räkna med 30-40.000 kr för en 17 dagars resa, och då tillkommer ju en hel del pengar man måste ha med sig som fickpengar för att köpa lite mat och framför allt indiansaker! Men, jag ska allt knåpa vidare på detta... Jag vill uppleva en av mina stora drömmar snart, medan jag är ung och barnfri. Mitt sparande är redan igång, men i sommar kommer jag vilja åka utomlands en vecka så får nog se till att spara lite extra ett par månader framöver så det händer något på kontot. 50.000 kr får jag ju räkna med - och tänk, då är det bara för en person!
Denna resan skulle göra mitt välbefinnande något alldeles extra.. Åh, jag vill åka nu! Drömmer mig bort och blir galen.. Pratade med mamma och Mikael om det igår och vi sa att det är ju tråkigt att åka själv på en sån resa men just nu när jag tittat så känner jag att jag lätt skulle kunna åka själv för att få uppleva det. Det är ju inte många andra som väljer att lägga 50.000 kr på en sån resa, då måste man ju verkligen ha det intresset. Så ensam kanske det blir att man får åka, men det kommer ju vara massa svenskar med och man träffar likasinnade som är intresserade av sydamerikas kultur precis som en själv. Sounds good to me. :)

Fantastiska Machu Picchu ovanifrån


Otroliga Machu Picchu


Vattenfall i Amazonas


Ett gäng Amazonas-indianer


En vass-by vid Titicacasjön


Galapagos


Mycket sälar och sjölejon på Glapagos


Och självklart sköldpaddor och annat djurliv som bara bara måste se vilt!

Är inte detta en resa för själen och välbefinnandet så vet jag inte vad.. Jag bara drömmer mig bort, tänk att sitta på stranden på Galapagos, bada i ett vattenfall i Amazonas, beundra Indianerna, tappa hakan vid Machu Picchu och testa åka vass-båt över Titicacasjön...

Vet ni varför jag helt plötsligt blivit så fast vid att uppleva mina drömmar? Jag vill hinna göra det jag drömmer om innan mitt liv är slut. Jag har inte alls tagit tillvara på mitt liv alla gånger de senaste åren som jag kanske borde gjort. Till minne av min älskade, beundransvärda morbror som jag älskar djupt så ska jag för hans och min skull göra det jag vill här i livet - utan att tänka så mycket på vad det ger för andra konsekvenser! Han levde lite för dagen, reste massor och fick se det han ville se. Jag vill också veta att jag gjort det, för man ska aldrig ångra någonting när livet tar slut! Det vet ni va? :)

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Liiite ressugen man blev nu då

2011-03-14 @ 22:53:44
URL: http://saratilling.se
Postat av: Elisabeth

Åhh vilken resa du ska ut för!!! Jag vill åka igen och igen och igen!!! Fast olika saker då. Detta var ju en kanon idé om 10 år eller så. Med tanke på att jag och Erik är barskrapade just nu ;)



Ja du har rätt i att många ger valmöjligheten och jag gissar att det kan vara något arv vi skapat, för våra hjärnor ser ju inte exakt lika ut. Det är större aktivitet på nåt mer "typiskt manligt" ställe i mäns hjärnor, typ teknik, och samma för kvinnor fast känslor. Jag vet inte om et är vetenskapliga grejer jag läst men som du säger är det i så fall något vi gjort själva. Eller så handlar det om personlighet. Eller att du snappat upp vad andra barn gör. Man vet ju inte men enligt mig ska alla barn få chansen att utvecklas som individer och inte som kön. Kram!!!

2011-03-15 @ 11:50:46
URL: http://minaljuvating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0