Ledig måndag

Min tredje lediga dag idag, och det tackar jag verkligen för. Hade en lite tuff helg, så var väldigt trött igår och sov till och från hela dagen. Det är dagar som den som gör mig både glad och införstådd i varför jag inte festar speciellt ofta längre. Att en festkväll kan förstöra en hel dag efteråt för en är nog inte riktigt värt det, då är det bättre att ta det lugnt och hålla sig ifrån alkoholen.. Men ibland så tar tonårskänslorna över och då är man körd. Rent av överkörd :) Men, man kan inte vara på topp jämt och allt ont för med sig något gott, det vill säga att nu kommer det dröja ett bra tag igen tills jag ser dubbelt ;)
Denna vecka ska jag komma igång med träningen igen efter en hel veckas uppehåll. För första gången på länge är jag stolt över mig själv att jag tog uppehållet, har ju haft en fruktansvärd förkylning som krävde massa vila efter jobbet. Nu mår jag bra, förutom lite snorig i näsan fortfarande, men det kan ju ta lång tid innan det försvinner helt så jag anser mig frisk och kry och träningsredo! Mina nya, fina, löparskor ligger också och väntar på mig.. Kan höra dem ropa efter mig och sukta efter att få pryda mina fötter. Snart, snart så är det dags. Dags för en tur som ger en frihetskänslor - vårens första löprunda. Men jag funderar på att ta en promenad och värma upp dem lite först nu i dagarna, om vi fortsätter ha plusgrader så ska det nog snart vara klart för att springa lite i något spår, eller?
Dags att börja bli lite bättre med maten nu också, inte det att jag är onyttig eller så men som vanligt äter jag för dåligt. Och med det menar jag för sällan - speciellt dagar som jag jobbar. Så idag får det bli införskaffning av bra mellanmål som är lätta att kasta i sig, typ nötter och massa frukt. Måste öka förbränningen och ämnesomsättningen mer nu innan jag drar igång med löpningen, så den verkligen kommer ge det resultat jag vill. Och ni vet väl om att ju oftare man äter desto högre blir förbränningen? Man ska försöka hålla en bra balans hela dagen, inte vara varken mätt eller hungrig. Jag vet inte hur jag ska lyckas, detta är jättesvårt för mig, som är van sedan jag var liten att äta med många timmars mellanrum. Och matfantast som jag är så är jag också van vid att få i mig mycket av dagens kalorier under middagen - det är då jag njuter och älskar att äta som mest. Men jag ska väl kunna lyckas äta lite fler mellanmål så jag inte dör av hunger efter jobbet iallafall - det är alltid ett framsteg! :) Har ni tips på enkla, snabba mellanmål som kan tas i farten så dela gärna med er! Har sett att keso kommit med något mytt, spännande nu som jag bara måste testa.

Såhär ser alltså det nya mellanmålet ut från arla. Det är keso med frukt och nötter, ett enkelt mellanmål som bör mätta bra med tanke på ingredienserna. Jag bara måste testa och se vad jag tycker, dock är dem säkert rätt dyra nu såhär i början, men det är värt ett test iallafall :)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas du kommer kunna springa snart :)

2011-03-07 @ 12:44:16
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0