Måste bara visa er...

Att träning kan göra mer än vad man tror! Förra året hade jag ett kasst träningsår, pga. tråkiga saker i familjen. Efter sommaren tränade jag i princip inte alls - speciellt inte efter september. Kom igång igen i januari i år, och denna gången har jag mätt mig lite för att lättare kunna se vad som händer med kroppen. Våg är ingenting för mig, den kan visa olika varje dag beroende på hur dagsformen är. Speciellt för mig då i och med att jag har problem med min mage. Jag har inte lagt om min kost speciellt mycket, brukar inte vara en som äter mycket onyttigt, men kan slarva en del med mat på rätt tider osv tyvärr, vilket säkert straffar sig. Men som sagt, det som hänt är träningens förtjänst, skulle jag lägga om kosten extremt så skulle jag säkert nå mina mål fortare och lättare, dock har jag svårt att lägga om kosten.
På en månad har följande hänt; 2 cm i midjan borta (4 sen september), 1 cm runt höfterna (4 cm sen september), 2 cm över rumpan (3 cm sen september), 2 cm runt låren (3 cm sen september), ingen förändring över biceps vilket jag suckar över. Som jag skrev i inlägget imorse så behöver jag ju träna upp armarna mycket mer. Ända ställena man inte vill minska massa på är ju armar och rumpa, rumpan måste ju minska först när fettet tas på för att sedan rundas till när musklerna formas. Ni ser ju att det hänt mycket mer på en månad när jag tränat mer än vad det hände på 5 månader med väldigt lite träning.
Jag ville förstås något med inlägget! Jag vill peppa er till att träning ger mer än vad man tror, träning är viktigare än vad vi tror! Tränar vi bränner vi kalorier och då mestadels fett, och det är ju det man vill bli av med, det är det som är skadligt för kroppen i för stor dos. Jag har tränat i snitt 3 ggr/veckan under denna månaden, ibland mer ibland mindre. Var ju sjuk ett tag också med 2 veckors uppehåll nästan, ändå minskning. Jag lider ju inte direkt av övervikt om man säger så så många reagerar ju kanske på att jag vill minska i mina cm osv, men detta gör jag för jag vill ha en snygg, fast, tränad kropp - inte för att bli smal som en sticka och gå ner i vikt. Jag vill ha en sund och hälsosam kropp, det är mitt mål! Så sätt igång ordentligt med träningen nu, den är så viktig här i livet och för bara gott med sig. Jag behöver snart komma igång med en ökning av träningen, tänkte ta det nästa vecka när det ska bli gott väder. Våren gör att man orkar mer och speciellt träna ute mer! Kör hårt, när ni väl sett lite resultat så kommer ni inte vilja sluta! Det kommer, låt det ta tid - alla kroppar är ju trots allt olika! :)

Den där magen pushar mig att fortsätta kämpa! Skaffa en bild du också som pushar dig att nå ditt mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0