Motivation

Hej på er! Hoppas ni haft en skön helg, det har jag haft trots en del jobb. Idag är en ledig dag som redan är fullspäckad med saker, ingen ro och vila här inte! Tänkte skriva ett litet inlägg om just som rubriken säger; Motivation. Alla har svårt med motivationen ibland, så är det här i livet. Men alla kan också boosta den och få den på topp bara med lite extra tanke och vilja. Vill man så kan man - simple as that! För att höja motivationen räcker inte att tänka "Imorgon är starten för att jag ska komma igång" eller "På måndag börjar mitt nya liv" osv. Det där är inte motivation enligt mig, det är möjligtvis ett steg MOT motivation. Har du tillräcklig motivation börjar du här och nu, inte en sekund senare. Du måste inte ha en anledning att skjuta upp allting hela tiden, vi är mästare på att hitta ursäkter och anledningar till att inte börja just idag, här och nu. Har du tappat motivationen eller behöver boosta den lite så har jag några råd att ge som jag tycker kan fungera bra när mitt sviktar;
- Tänk på ditt mål och vad du faktiskt vill uppnå med det du ska sätta igång med
- Skriv ner målet och vägen dit, för att se det konkret framför dig.
- Skriv ner de negativa tankar du har idag som gör att du vill förändra något
- Tänk att om du börjar redan idag så kommer du närmare målet mycket fortare!
- Tänk smått hellre än stort, gör delmål som du bockar av allt eftersom
- Sätt upp lappen med målet på en plats du alltid kan se den, varje morgon när du går upp och när du lägger dig
Detta är några tips på hur man kan öka sin motivation till att nå ett specifikt mål i livet. Vissa gånger sviktar det, så är det bara men då gäller det att pusha sig själv ännu mer och peppa sig själv genom att skriva både positiva och negativa saker som man vet måste förändras. Det värsta man kan göra när motivationen sviktar är att börja tänka negativt och känna att man redan har gett upp för det redan börjat gå sämre. Då är det ju ännu viktigare att komma tillbaka upp! Man ska aldrig ge upp, aldrig, aldrig, aldrig. Man tränar sitt psyke samtidigt när man strävar mot ett mål - så du gör alltså en win - win situation här. Så, inga mer ursäkter, negativa tankar eller gnäll - det trycker bara ner en längre ner och längre bort från motivationen och målet! Jag tänker börja nu, jag vill verkligen få min mage riktigt tonad, även att jag vet att det är sjukt svårt och tar extremt lång tid för vissa (mig) - jag ska köra en rad bra övningar för den djupa magmuskulaturen nu direkt innan duschen - jag har inget att förlora! Är ni med? :)






Kommentarer
Postat av: Jennie

Bra skrivet!

2011-03-21 @ 21:28:17
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0