Små enkla knep

Hittade en bra lista på improveme.se där man skriver 18 tips på hur du kan spara minst 100 kalorier;

1. Genom att dela en läsk med en kompis spar du 120 kalorier.

2. Om du dricker en deciliter light läsk istället för vanlig läsk spar du 97 kalorier. 

3. Vanlig skummad mjölk innehåller 96 kalorier så välj någon fettfri variant. 

4. Dricker du två light öl istället för två vanliga öl spar du 100 kalorier.

5. Genom att pressa en apelsin och skippa apelsinjuice spar du 106 kalorier. 

6. Om du väljer chokladmjölk istället för milkshake spar du 110 kalorier. 

7. Om du väljer en liten bagel till frukosten istället för en stor spar du 99 kalorier. 

8. Byt ut tortillachipsen och dippa istället selleristänger så spar du 125 kalorier.

9. Välj 1,5 dl vindruvor istället för 1,5 dl russin och spar 98 kalorier.

10. Byt ut dina vanliga chips till bakade och spar 90 kalorier.

11. Om du tar en bakad potatis istället för 2,5 dl pommes spar du 104 kalorier. 

12. Genom att plocka bort skinnet på din grillade kyckling spar du 102 kalorier. 

13. Väljer du en kalkonsmörgås istället för en variant med salami spar du 119 kalorier.

14. Om du väljer en pizza med tunt crust spar du 106 kalorier. Och väljer du endast grönsaker på pizzan spar du ytterligare 100 kalorier. 

15. Välj antingen ost eller krutonger till din sallad så spar du 116 kalorier. 

16. Om du väljer två matskedar fettsnål mayonaise istället för vanlig spar du 102 kalorier.

17. Unna dig en glass i bägare och skippa struten så spar du 121 kalorier. 

18. Spara 121 kalorier genom att byta ut gräddglass mot yougurtglass.
Källa: Shape

Själv gjorde jag faktiskt två av dessa punkterna sist på Liseberg. Valde bägare när jag skulle äta glass, skippade med andra ord rånet som är onödiga kalorier och värre - tomma kalorier! Sedan tog jag bara sorbet-kulor vilket är mindre kalorier i än gräddglassen. Jag njöt för fullt av min glass och samtidigt "vann" jag ett par kalorier på mina val. Ser ni alltså hur enkelt det kan vara? Även om man unnar sig så kan man tänka sig för :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Intressant! Tur att jag bara dricker light läsk eller mineralvatten då :)

2011-05-13 @ 14:23:42
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0