Undanflykter

Helloo! Läste precis en artikel om våra vanligaste undanflykter när det kommer till träning och jag ler gott när jag ser vilka det är. Det är verkligen sånt som ALLA skyller på, och som egentligen är helt värdelösa undanflykter.
"Jag har inte tid" Så menar man på att jobb, familj, vänner och hushåll tar upp så mycket tid att man inte hinner träna. Rätt kass undanflykt om man tänker efter. Alla har alltid någon lucka varje vecka som man ska hinna träna på och det bästa är ju att se träningen som en positiv sak, precis samma som du kanske ser att du får en tid att slappa framför tvn en stund på eftermiddagen - ska du se träning! Det ger dig energi och mer tid över.
"Jag är en kolhydratjunkie" Förbud får oss att sukta efter sakerna ännu mer, det måste alla vara överrens om. Och man får ju faktiskt tänka lite på att ju mer du tränar desto mer kan du stoppa i dig och förbränna. Oftast tänker man lätt tvärtom - äsch, har inte tränat på länge nu så kan lika gärna ta en kaka till - eller - nej nu tränar jag stenhårt hoppar över den där kakan. Vet många, inklusive mig själv som är exakt sådana! Skippa förbuden, träna på och tänk långsamma kolhydrater och unna sig något någon gång ibland kan alla göra utan dåligt samvete.
"Det är inte kul att träna" Vem har inte känt så någon gång? Det bästa som finns är att skaffa en träningspartner, mycket lättare att träna när man har någon att träna tillsammans med så ni kan stötta varandra. Sen gäller det att variera träningen, testa nytt och känna sig fram till vad som passar en bäst! Man kan få gå genom långa skogar tills man hittar paradiset.. Inte sant? :)
"Jag blir aldrig mätt" Åter igen, många - men små - måltider om dagen håller blodsockret på en bra nivå som gör att du känner dig mätt fram till nästa mål. Mitt nya, heta, tips är också RAW FOOD, alltså rå mat och då främst råa grönsaker och frukter. Jag har börjat inspireras en del av det nu och börjat så smått att ha mer raw food varje dag som jag ska öka successivt. Hittills känner jag bara positiva saker, jäklar vad råa morötter, rå broccoli och lite råa champinjoner kan göra en mätt fort!
"Jag ser inga resultat av träningen" Alla känner nog så. Man vill att den där snygga superkroppen ska komma som ett brev på posten när man tränat duktigt ett tag och varit duktig med kosten. Men man får kämpa vidare... Det bästa rådet jag kan ge där är faktiskt att mäta kroppens olika delar, runt midja, höfter, rumpa och lår och sedan kolla måttet någon gång i månaden eller så - ger mycket bättre resultat än att checka vågen var och varannan dag! En våg kan ju säga olika beroende på hur bra du druckit under dagen bara, jag tycker det är lite lurigt att ställa sig på en alltså. Bättre att mäta och ta kort på sig själv och se förvandligen. Men ännu bättre - lyssna på när andra ger kommentarer om hur snygga ni blir! Ta till er det och tro på det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0