YES YES YES

Im back from todays traning! Gav mig fan på att springa under 28 minuter som är min sista tid förra veckan, och tungt var det mot slutet men väl i mål stod klockan på 26 minuter! YES! 2 minuter bättring på en vecka, inte illa pinkat måste jag säga! Det bästa med rundan var nog ändå att det hela första varvet (2,5 km) gick så otroligt bra, helt klart bäst på länge. Orken och musklerna fanns med hela tiden, det var på varv två som det började kännas både på kondition och kropp att psyket måste hänga med hela vägen ut. Tror att intervall-träningen kommer göra susen för min snabbhet på längre distanser, tänker köra intervall på fredag och sedan en långtur nästa gång. Tänker köra varannan gång nu, det är det som känns bäst. Fått i mig lunch också, det var riktigt gott att äta för var vrålhungrig verkligen! Har ju minskat mitt matintag en del denna veckan, så huvudvärken kom smygandes förut i början av löprundan och efteråt men nu känner jag mig fit for fight igen. Äter mycket mer sallad och frukt och mycket mindre kolhydrater. Protein-intaget har jag även höjt massvis, är alltid jättekass på att få i mig bra med proteiner och nu när jag tänkt börja löpträna mer och mer så behöver jag mer protein för att orka och bygga lite muskler. Det har varit rätt skönt den här veckan, jag har verkligen gett mig fan på ett ordentligt hälsosamt leverne där jag får unna mig saker när jag känner att jag vill - då vill jag inte unna mig onyttigheter alls lika ofta som om jag hade förbjudit mig själv. Jag får otrolig energi av att träna och kan inte förstå att jag ligger lågt med det i perioder, inte konstigt jag är konstant trött och hängig då, träning ger all energi! Det är bara att tänka att man mår bra utav det och försöka hitta sina egna små knep för att klara av det, jag har aldrig tyckt om tonfisk men helt plötsligt slinker det ner hur bra som helst och smakar till och med gott! Sen ska jag berätta att jag ALDRIG tänker lägga av med alla kolhydrater - det behöver kroppen och framför allt hjärnan för att orka. Men nu är jag verkligen back on track och känner mig på topp :) Även om det inte blir mycket styrketräning så får det komma när det kommer. En sak i taget och ingen stress, ingen press. Njut av varje dag - man vet aldrig när det är för sent! :)






Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja gör så. För mig gör det inget om det inte skulle bli av, har en del att göra ändå :) men vill du simma så gör jag gärna det också såklart :) Vi kan ju höras på Torsdag kväll om hur vi känner iaf.

*Tack för tipset :)

2011-05-18 @ 21:17:06
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0